Road safety evaluation using traffic conflicts: Pilot comparison of micro-simulation and observation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001351" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001351 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=UA&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=Q1iNqGGtPRbuhrf3lfD&page=1&doc=1" target="_blank" >http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=UA&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=Q1iNqGGtPRbuhrf3lfD&page=1&doc=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Road safety evaluation using traffic conflicts: Pilot comparison of micro-simulation and observation
Popis výsledku v původním jazyce
For local road safety evaluations traffic accident frequency has been traditionally used; however it has been also known that accident occurrence is statistically rare and thus their data collection is time consuming. To this end various other means havebeen investigated, including observation of traffic conflicts (near-accidents). Traffic conflict happens when two road users approach each other to such extent that, if no action is taken, a collision occurs. These surrogate measures may enable collection of larger samples and quicker safety assessment. There have been various traffic conflict techniques developed around the world, using different approaches to assessing the conflict types and severity levels. For example Czech traffic conflict technique uses assessment based on the severity of evasive manoeuvre assessed by observers on the site. However using evaluations by human observers has been criticized as subjective and potentially biased. Among others the use of microscopic tr
Název v anglickém jazyce
Road safety evaluation using traffic conflicts: Pilot comparison of micro-simulation and observation
Popis výsledku anglicky
For local road safety evaluations traffic accident frequency has been traditionally used; however it has been also known that accident occurrence is statistically rare and thus their data collection is time consuming. To this end various other means havebeen investigated, including observation of traffic conflicts (near-accidents). Traffic conflict happens when two road users approach each other to such extent that, if no action is taken, a collision occurs. These surrogate measures may enable collection of larger samples and quicker safety assessment. There have been various traffic conflict techniques developed around the world, using different approaches to assessing the conflict types and severity levels. For example Czech traffic conflict technique uses assessment based on the severity of evasive manoeuvre assessed by observers on the site. However using evaluations by human observers has been criticized as subjective and potentially biased. Among others the use of microscopic tr
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Second International Conference on Traffic and Transport Engineering
ISBN
978-86-916153-2-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
221-227
Název nakladatele
City Net Scientific Research Center
Místo vydání
Belgrade
Místo konání akce
Belgrade
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000348569200028