Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Road safety evaluation using traffic conflicts: Pilot comparison of micro-simulation and observation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001351" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001351 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=UA&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=Q1iNqGGtPRbuhrf3lfD&page=1&doc=1" target="_blank" >http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=UA&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=Q1iNqGGtPRbuhrf3lfD&page=1&doc=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Road safety evaluation using traffic conflicts: Pilot comparison of micro-simulation and observation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For local road safety evaluations traffic accident frequency has been traditionally used; however it has been also known that accident occurrence is statistically rare and thus their data collection is time consuming. To this end various other means havebeen investigated, including observation of traffic conflicts (near-accidents). Traffic conflict happens when two road users approach each other to such extent that, if no action is taken, a collision occurs. These surrogate measures may enable collection of larger samples and quicker safety assessment. There have been various traffic conflict techniques developed around the world, using different approaches to assessing the conflict types and severity levels. For example Czech traffic conflict technique uses assessment based on the severity of evasive manoeuvre assessed by observers on the site. However using evaluations by human observers has been criticized as subjective and potentially biased. Among others the use of microscopic tr

  • Název v anglickém jazyce

    Road safety evaluation using traffic conflicts: Pilot comparison of micro-simulation and observation

  • Popis výsledku anglicky

    For local road safety evaluations traffic accident frequency has been traditionally used; however it has been also known that accident occurrence is statistically rare and thus their data collection is time consuming. To this end various other means havebeen investigated, including observation of traffic conflicts (near-accidents). Traffic conflict happens when two road users approach each other to such extent that, if no action is taken, a collision occurs. These surrogate measures may enable collection of larger samples and quicker safety assessment. There have been various traffic conflict techniques developed around the world, using different approaches to assessing the conflict types and severity levels. For example Czech traffic conflict technique uses assessment based on the severity of evasive manoeuvre assessed by observers on the site. However using evaluations by human observers has been criticized as subjective and potentially biased. Among others the use of microscopic tr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Second International Conference on Traffic and Transport Engineering

  • ISBN

    978-86-916153-2-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    221-227

  • Název nakladatele

    City Net Scientific Research Center

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Belgrade

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000348569200028