Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Traffic conflict technique as a complementary method of road safety management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230001100" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0001100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.yubs.rs/Eng%20elementi/Symposium.htm" target="_blank" >http://www.yubs.rs/Eng%20elementi/Symposium.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Traffic conflict technique as a complementary method of road safety management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road safety management has been traditionally based on ?direct? safety indicators which have been based on road accident frequency. However it has also been known to suffer from a number of biases, mainly the regression-to-mean (Hauer 1997). Therefore various ?indirect? safety indicators and their applicability have been studied. Traffic conflicts were termed ?the most direct of indirect safety measures? (Laureshyn 2010). There have been various traffic conflict techniques (TCTs) developed. However international calibration studies showed general agreement between various TCTs and their results have similar conclusions (Grayson 1984). Current knowledge shows that TCTs have a potential of becoming a complementary method of road safety management. It will not only be effective in terms of time and budget but also more human through complementing reactive character of accident studies with preventive measures based on results of conflict analyses (Risser and Muhlrad 2012). In 2011 Transpo

  • Název v anglickém jazyce

    Traffic conflict technique as a complementary method of road safety management

  • Popis výsledku anglicky

    Road safety management has been traditionally based on ?direct? safety indicators which have been based on road accident frequency. However it has also been known to suffer from a number of biases, mainly the regression-to-mean (Hauer 1997). Therefore various ?indirect? safety indicators and their applicability have been studied. Traffic conflicts were termed ?the most direct of indirect safety measures? (Laureshyn 2010). There have been various traffic conflict techniques (TCTs) developed. However international calibration studies showed general agreement between various TCTs and their results have similar conclusions (Grayson 1984). Current knowledge shows that TCTs have a potential of becoming a complementary method of road safety management. It will not only be effective in terms of time and budget but also more human through complementing reactive character of accident studies with preventive measures based on results of conflict analyses (Risser and Muhlrad 2012). In 2011 Transpo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Symposium Road Accidents Prevention 2012

  • ISBN

    978-86-7892-412-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    39-46

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Novi Sad

  • Datum konání akce

    11. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku