Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of severity assessments based on Czech and Swedish traffic conflict techniques

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001361" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tft.lth.se/forskning/trafiksaekerhet/nordic-traffic-safety-academy/annual-seminar-2014/annual-seminar-2014-presentations/" target="_blank" >http://www.tft.lth.se/forskning/trafiksaekerhet/nordic-traffic-safety-academy/annual-seminar-2014/annual-seminar-2014-presentations/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of severity assessments based on Czech and Swedish traffic conflict techniques

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jiri Ambros (CDV) and Aliaksei Laureshyn (Lund University) - presented at 3rd NTSA Annual Scientific Seminar. Oslo (Norway), 6-7 May 2014. Traffic conflict technique (TCT) is a method for the systematic observation of conflicting traffic behaviour. Various TCTs have been developed around the world in order to be able to collect intermediate data for road safety analyses, study driving behaviour, etc. Conflict severity assessment is the focus of the paper. Various observed, measured or calculated parameters are used in TCTs. The Swedish TCT uses time and distance estimates, the Czech TCT assesses subjectively the severity of evasive manoeuvre. The latter may likely be more susceptible to subjective biases than the former technique, which has been deemedthe most mature. In order to test the applicability of the Czech TCT, its comparison with Swedish one is wanting. In order to fill this gap, short video footages of traffic conflicts were used. The severity of recorded conflicts was asse

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of severity assessments based on Czech and Swedish traffic conflict techniques

  • Popis výsledku anglicky

    Jiri Ambros (CDV) and Aliaksei Laureshyn (Lund University) - presented at 3rd NTSA Annual Scientific Seminar. Oslo (Norway), 6-7 May 2014. Traffic conflict technique (TCT) is a method for the systematic observation of conflicting traffic behaviour. Various TCTs have been developed around the world in order to be able to collect intermediate data for road safety analyses, study driving behaviour, etc. Conflict severity assessment is the focus of the paper. Various observed, measured or calculated parameters are used in TCTs. The Swedish TCT uses time and distance estimates, the Czech TCT assesses subjectively the severity of evasive manoeuvre. The latter may likely be more susceptible to subjective biases than the former technique, which has been deemedthe most mature. In order to test the applicability of the Czech TCT, its comparison with Swedish one is wanting. In order to fill this gap, short video footages of traffic conflicts were used. The severity of recorded conflicts was asse

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů