Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to assess reliability and validity of a traffic conflict technique?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230001101" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0001101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ictct.org/workshop.php?workshop_nr=35" target="_blank" >http://www.ictct.org/workshop.php?workshop_nr=35</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to assess reliability and validity of a traffic conflict technique?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traffic conflicts are one of indirect safety measures. In order of their description, collection and evaluation, number of various traffic conflict techniques (TCTs) has been developed since the end of 1960s. The two key properties of every indicator are(Laureshyn, 2010) reliability and validity. The question is: is there a practical way to assess reliability and validity of a traffic conflict technique? It has been asked in relation with establishment of Czech TCT. There have been two Czech TCT approaches, both used mainly in academia: one has utilised manual observations, the second has relied on video recording and analysis in the office (Ambros, 2011). Current task is to compare the both and draw conclusions with regards to their applicability inpractice. (presented at 25th ICTCT workshop)

  • Název v anglickém jazyce

    How to assess reliability and validity of a traffic conflict technique?

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic conflicts are one of indirect safety measures. In order of their description, collection and evaluation, number of various traffic conflict techniques (TCTs) has been developed since the end of 1960s. The two key properties of every indicator are(Laureshyn, 2010) reliability and validity. The question is: is there a practical way to assess reliability and validity of a traffic conflict technique? It has been asked in relation with establishment of Czech TCT. There have been two Czech TCT approaches, both used mainly in academia: one has utilised manual observations, the second has relied on video recording and analysis in the office (Ambros, 2011). Current task is to compare the both and draw conclusions with regards to their applicability inpractice. (presented at 25th ICTCT workshop)

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů