Význam kluzných trnů v cementobetonových krytech vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001445" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001445 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam kluzných trnů v cementobetonových krytech vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Cementobetonové vozovky jsou navrhovány pro silně zatížené vozovky pozemních komunikací. S jejich užíváním je spojena celá řada dílčích témat, které je nutno řešit tak, aby tyto kryty dobře plnily svoji funkci po celé návrhové období. Jedním z nich je problematika kluzných trnů umístěných v příčných spárách krytu. Modelování zatížení vznikajících při přejezdu těžkých nákladních vozidel metodou konečných prvků, poskytuje cenné informace o napjatostním stavu CB desek. Výsledky modelování lze ověřit praktickým měřením za použití tenzometrických snímačů vhodně umístěných do konstrukce vozovky nebo laboratorními zkouškami.
Název v anglickém jazyce
Importance od dowel bars in concrete pavements
Popis výsledku anglicky
Concrete pavements are designed for heavy loaded pavement structures of roads. Their usage brings number of specifics issues. It is necessary to solve all of them to ensure that concrete pavements will fulfil their function through the whole design period. On of these issues concerns dowel bars, which are located in transversal joints of pavement. Modelling of load, arising from heavy vehicles, by finite element method provides valuable information about the stess condition of concrete pavement. The resultes of modelling can be verified by practical measurement by strain gauges properly placed directly into the pavement structure or by laboratory experiments. Klíčová slova: cementobetonový kryt, kluzný trn, metoda konečných prvků, tahové napětí, tenzometr
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
75
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
156-160
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—