Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam kluzných trnů v cementobetonových krytech vozovek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001445" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam kluzných trnů v cementobetonových krytech vozovek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cementobetonové vozovky jsou navrhovány pro silně zatížené vozovky pozemních komunikací. S jejich užíváním je spojena celá řada dílčích témat, které je nutno řešit tak, aby tyto kryty dobře plnily svoji funkci po celé návrhové období. Jedním z nich je problematika kluzných trnů umístěných v příčných spárách krytu. Modelování zatížení vznikajících při přejezdu těžkých nákladních vozidel metodou konečných prvků, poskytuje cenné informace o napjatostním stavu CB desek. Výsledky modelování lze ověřit praktickým měřením za použití tenzometrických snímačů vhodně umístěných do konstrukce vozovky nebo laboratorními zkouškami.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance od dowel bars in concrete pavements

  • Popis výsledku anglicky

    Concrete pavements are designed for heavy loaded pavement structures of roads. Their usage brings number of specifics issues. It is necessary to solve all of them to ensure that concrete pavements will fulfil their function through the whole design period. On of these issues concerns dowel bars, which are located in transversal joints of pavement. Modelling of load, arising from heavy vehicles, by finite element method provides valuable information about the stess condition of concrete pavement. The resultes of modelling can be verified by practical measurement by strain gauges properly placed directly into the pavement structure or by laboratory experiments. Klíčová slova: cementobetonový kryt, kluzný trn, metoda konečných prvků, tahové napětí, tenzometr

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    75

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    156-160

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus