Rozpínavé reakce ve struktuře konstrukcí z cementového betonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001548" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001548 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/aktuality/213-silnicni-obzor-10-2015/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/aktuality/213-silnicni-obzor-10-2015/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozpínavé reakce ve struktuře konstrukcí z cementového betonu
Popis výsledku v původním jazyce
Porušení betonových konstrukcí, jako např. cementobetonových (CB) krytů vozovek, způsobené rozpínavými reakcemi v betonu je závažným typem poruchy. V první fázi vznikají vlásečnicové trhliny a sítě tenkých trhlin především v rozích a na hranách betonových desek. Postupně zpravidla prostupují celou plochou desek a jejich kvantita i velikost v čase stoupá. Jde o poruchu, která se vyskytuje jak na betonových konstrukcích v ČR, ale i v řadě dalších států EU, v USA, atd. Trhliny se vyskytují jak na dopravnězatížených, tak na dopravně nezatížených plochách. Do současné doby i přes velké úsilí specialistů neexistuje obecně uznávaná metodika umožňující predikci procesu vzniku rozpínavých reakcí v betonu. V příspěvku je předkládána jedna z možností geologicko-stavebního diagnostického průzkumu, která byla v nedávné době testována i na letištních plochách.
Název v anglickém jazyce
Expansive reactions in the structure of cement concrete constructions
Popis výsledku anglicky
Cracking of concrete structures, e.g. cement concrete pavements, caused by expansive reactions occurence form a serious failure. In the first phase capillary cracks and thin cracks nets appear in the vicinity of joints, edges and corners of the concreteslabs. Usually then they spread into the whole slab and their quantity and size increase through the time period. These failures appear not only in the Czech Republic, but also in other EU states and in the USA as well. They appear both at areas with andwithout heavy traffic. Despite significant effort on international level no generally recognized methodology leading to successful diagnostic has been elaborated. In this paper, one of new concepts of diagnostic research is shown. it has been recently tested also at airfield cement concrete areas.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
76
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
294-299
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—