Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Comfortable are your Cycling Tracks? A New Method for Objective Bicycle Vibration Measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001612" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001612 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0968090X15001795" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0968090X15001795</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trc.2015.05.007" target="_blank" >10.1016/j.trc.2015.05.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Comfortable are your Cycling Tracks? A New Method for Objective Bicycle Vibration Measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cycling comfort consists of several factors. Their relevant values are important in the process of bicycle facility planning. Poor surface pavement quality manifests itself in terms of vibrations of a bicycle. This strongly influences the perception of acycle track, general cycling comfort and the route choice as well. We introduce dynamic comfort index (DCI) which is capable of objectively describing the vibration properties of surface pavement on a track. The DCI is derived from data gathered when riding a bicycle equipped with a GPS device and an accelerometer. The most common types of devices were selected to make the DCI widely applicable. We tested DCI values on various bicycles and surface pavements. DCI values on individual cycling tracks werecompared with the subjective feelings of 43 cyclists via questionnaires. A strong correlation (-0.94) was obtained between the objectively measured DCI values and the subjectively assessed evaluations. This makes the DCI approach transfe

  • Název v anglickém jazyce

    How Comfortable are your Cycling Tracks? A New Method for Objective Bicycle Vibration Measurement

  • Popis výsledku anglicky

    Cycling comfort consists of several factors. Their relevant values are important in the process of bicycle facility planning. Poor surface pavement quality manifests itself in terms of vibrations of a bicycle. This strongly influences the perception of acycle track, general cycling comfort and the route choice as well. We introduce dynamic comfort index (DCI) which is capable of objectively describing the vibration properties of surface pavement on a track. The DCI is derived from data gathered when riding a bicycle equipped with a GPS device and an accelerometer. The most common types of devices were selected to make the DCI widely applicable. We tested DCI values on various bicycles and surface pavements. DCI values on individual cycling tracks werecompared with the subjective feelings of 43 cyclists via questionnaires. A strong correlation (-0.94) was obtained between the objectively measured DCI values and the subjectively assessed evaluations. This makes the DCI approach transfe

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transportation Research Part C: Emerging Technologies

  • ISSN

    0968-090X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    56

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    415-425

  • Kód UT WoS článku

    000356733400027

  • EID výsledku v databázi Scopus