Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cyklodoprava ve městě: přidružený nebo hlavní dopravní prostor?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A01150237" target="_blank" >RIV/68407700:21110/08:01150237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cyklodoprava ve městě: přidružený nebo hlavní dopravní prostor?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozšířeným trendem při budování cyklistické infrastruktury ve městě je umísťovat komunikace pro cyklisty do přidruženého prostoru místních komunikací (PP) bez ohledu na charakter uličního profilu. Cyklistické pruhy v hlavním dopravním prostoru (HDP) jsoupovažovány za nedostatečné řešení z hlediska bezpečnosti. Cyklisté vedení po stezkách v PP však ze zákona ztrácejí přednost ve všech křižovatkách, což vede k tomu, že mnoho z nich realizované stezky nevyužívá a jezdí v pruzích společně s motorovou dopravou. Problémem se také samo značení stezek v PP a jejich stavební provedení v křižovatkách

  • Název v anglickém jazyce

    Bicycle Traffic in Urban Areas: Cycle Tracks or Lanes?

  • Popis výsledku anglicky

    Locating cyclists to separate cycle tracks is wide-spread template while building bicycle infrastructure in Czech cities. Cycle lanes are (in terms of safety) regarded as insufficiet solution; traffic designers, police and road authorities often refuse this type of bicycle comunication. They argue that only physical separation from motorised traffic increase safety of cyclists. But Czech traffic rules prohibit priority for cyclists when separate cycle track crosses any road so cyclists riding on cycle track have to give priority to all traffic participants. This fact makes cycle tracks less attractive for cyclists - they often ignore them and use parallel road

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus