Genderová a regionální specifika užívání cyklistických přileb v kontextu klíčových ukazatelů Strategie BESIP 2021–2030
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000089" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2021&mesic=11" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2021&mesic=11</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Genderová a regionální specifika užívání cyklistických přileb v kontextu klíčových ukazatelů Strategie BESIP 2021–2030
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice nepoužilo v uplynulé dekádě cyklistickou přilbu 81 % usmrcených, 69 % těžce a 68 % lehce zraněných cyklistů. Problematika používání cyklistických přileb nebyla doposud v rámci České republiky podrobena bližší analýze ani z pohledu genderu, ani regionálních specifik. V článku zkoumáme vztah přímých a nepřímých ukazatelů bezpečnosti silničního provozu s důrazem na genderová a regionální specifika. Nalezli jsme významnou souvislost mezi přímými a nepřímými ukazateli bezpečnosti, odhalili jsme rozdíly mezi kraji ČR, avšak neprokázali jsme rozdíly mezi užíváním přileb muži a ženami. V závěru článku nabízíme témata ve vazbě na připravovaný Akční plán 2023–2024 Strategie BESIP 2021–2030.
Název v anglickém jazyce
Gender and regional specificities of bicycle helmet use in the context of key performance indicators of the BESIP Strategy 2021–2030
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, 81% of cyclists killed, 69% of cyclists seriously injured and 68% of cyclists slightly injured in the past decade did not use a bicycle helmet. In the article, we examine the relationship between direct and indirect indicators of road safety, with an emphasis on gender and regional specificities. Significant associations were found between direct and indirect safety indicators, as well as differences among the regions in the Czech Republic, but no differences were found between helmet use by men and women. The paper concludes by offering themes in relation to the forthcoming Action plan 2023–2024 of the National Road Traffic Safety Strategy 2021–2030.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
82
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
298–302
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—