Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Genderová a regionální specifika užívání cyklistických přileb v kontextu klíčových ukazatelů Strategie BESIP 2021–⁠2030

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000089" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2021&mesic=11" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2021&mesic=11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Genderová a regionální specifika užívání cyklistických přileb v kontextu klíčových ukazatelů Strategie BESIP 2021–⁠2030

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice nepoužilo v uplynulé dekádě cyklistickou přilbu 81 % usmrcených, 69 % těžce a 68 % lehce zraněných cyklistů. Problematika používání cyklistických přileb nebyla doposud v rámci České republiky podrobena bližší analýze ani z pohledu genderu, ani regionálních specifik. V článku zkoumáme vztah přímých a nepřímých ukazatelů bezpečnosti silničního provozu s důrazem na genderová a regionální specifika. Nalezli jsme významnou souvislost mezi přímými a nepřímými ukazateli bezpečnosti, odhalili jsme rozdíly mezi kraji ČR, avšak neprokázali jsme rozdíly mezi užíváním přileb muži a ženami. V závěru článku nabízíme témata ve vazbě na připravovaný Akční plán 2023–2024 Strategie BESIP 2021–2030.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender and regional specificities of bicycle helmet use in the context of key performance indicators of the BESIP Strategy 2021–2030

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, 81% of cyclists killed, 69% of cyclists seriously injured and 68% of cyclists slightly injured in the past decade did not use a bicycle helmet. In the article, we examine the relationship between direct and indirect indicators of road safety, with an emphasis on gender and regional specificities. Significant associations were found between direct and indirect safety indicators, as well as differences among the regions in the Czech Republic, but no differences were found between helmet use by men and women. The paper concludes by offering themes in relation to the forthcoming Action plan 2023–2024 of the National Road Traffic Safety Strategy 2021–2030.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    82

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    298–302

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus