Hodnocení efektivity úprav neřízených křižovatek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001636" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001636 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení efektivity úprav neřízených křižovatek
Popis výsledku v původním jazyce
Na silniční síti se vyskytuje celá řada typů křižovatek, které se liší nejen svou geometrií či počtem ramen, ale také svou kapacitou a mírou rizika vzniku dopravní nehody. Tyto dvě vlastnosti mají zásadní význam i v rozhodování o stavebních úpravách křižovatky. Často se nabízí celá řada variant řešení úprav, obnovou dopravního značení a vybudováním ochranných ostrůvků počínaje a kompletní přestavbou na jiný typ křižovatky konče. Porovnání takto odlišných variant v dlouhodobém horizontu je velmi náročnéa ručně téměř neproveditelné. V letech 2011?2013 byl Centrem dopravního výzkumu, v. v. i. (dále jen CDV) ve spolupráci s firmou EDIP s.r.o. řešen výzkumný projekt EFEKTIV (TA01031303), jehož cílem bylo vytvořit metodický postup pro hodnocení úprav křižovatek s ohledem na zajištění funkčnosti křižovatky a bezpečnost účastníků silničního provozu.
Název v anglickém jazyce
Effectiveness evaluation of safety treatments on unsignalized intersections
Popis výsledku anglicky
On the road network it is possible to find many types of junctions, which differ not only in their geometry and number of legs, but also in their capacity and the probability of traffic accident. These two parameters have the biggest influence in determining about junction´s modification. Often there are a number of possible solutions how the junction could be rebuilt. At first there are possible changes in traffic signs and the construction of traffic island; at the end the varieties of complete reconstruction and change to the different type of junction. Comparison of different solutions in long term horizon is complicated. Transport Research Centre in collaboration with EDIP Company worked on the methodology about rating the different modificationsof junctions.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů