Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing of application-based goodness-of-fit measure of crash prediction model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001651" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001651 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tft.lth.se/en/ntsa/seminars/2015/" target="_blank" >http://www.tft.lth.se/en/ntsa/seminars/2015/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing of application-based goodness-of-fit measure of crash prediction model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Crash prediction models (safety performance functions) are one of fundamental tools of rational road network safety management. However there are many options in their development, involving the dilemma in choice of a model: while researchers strive formultivariate models, which demand area-wide databases of several explanatory variables; practitioners require simple models, based only on fundamental variables, which are more easily available and able to be periodically updated. The model choice (relative comparison between models) is usually guided by various goodness-of-fit measures: one may use simple indicators (information criterions) or more detailed tools such as plot of cumulative residuals. Other possibility is concentrating on spatial and/ortemporal transferability. Nevertheless none of the mentioned options focus on practical application of models. Identification of hazardous road locations (network screening) is the first step of road network safety management process and

  • Název v anglickém jazyce

    Testing of application-based goodness-of-fit measure of crash prediction model

  • Popis výsledku anglicky

    Crash prediction models (safety performance functions) are one of fundamental tools of rational road network safety management. However there are many options in their development, involving the dilemma in choice of a model: while researchers strive formultivariate models, which demand area-wide databases of several explanatory variables; practitioners require simple models, based only on fundamental variables, which are more easily available and able to be periodically updated. The model choice (relative comparison between models) is usually guided by various goodness-of-fit measures: one may use simple indicators (information criterions) or more detailed tools such as plot of cumulative residuals. Other possibility is concentrating on spatial and/ortemporal transferability. Nevertheless none of the mentioned options focus on practical application of models. Identification of hazardous road locations (network screening) is the first step of road network safety management process and

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů