Comparison of wearing courses of pavements in terms of released particulate matter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000123" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000123 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Porovnanie obrusných vrstiev asfaltových vozoviek na základe mechanického oddeľovania tuhých častíc
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika emisií z dopravy je znásobená skutočnosťou, že počet vozidiel a najazdených kilometrov každý rok narastá. Intenzita dopravy sa neustále zvyšuje a nepríjemne ovplyvňuje nielen životnosť vozoviek, ale aj životné prostredie. Výskum prezentovaný v príspevku sa zaoberá produkciou tuhých častíc PM z povrchu asfaltových zmesí. Príspevok popisuje experimentálne merania častíc v laboratórnych podmienkach, čím sa odstránili klimatické vplyvy a vplyv spaľovacích emisií. Tuhé častice sú mechanicky oddeľované zo vzoriek asfaltových zmesí vo vyjazďovacom zariadení. Každá zmes je špecifická svojim zložením. V príspevku sú porovnané vyjazdené asfaltové zmesi na základe nameraných hmotnostných koncentrácií tuhých častíc a ich chemického zloženia. Cieľom výskumu je potvrdiť obrus povrchu vozovky ako zdroj tuhých častíc a overiť vplyv zloženia asfaltovej zmesi na ich produkciu.
Název v anglickém jazyce
Comparison of wearing courses of pavements in terms of released particulate matter
Popis výsledku anglicky
The issue of emissions from road traffic is compounded by the fact that the number of vehicles and driven kilometres increase each year. Traffic volume is still increasing and has unpleasant impact on longevity of pavements and also on the environment. Research presented in the contribution deals with production of particulate matter PM from asphalt mixture surfaces. The contribution describes experimental measurements of particulates in laboratory conditions which eliminates effects of climate and combustion emissions. Particulate matter is mechanically separated from asphalt mixture samples in wheel tracking machine. Each of the tested asphalt mixture is specific in its composition. In the contribution the rutted asphalt mixtures are compared in terms of PM mass concentrations and its chemical composition. The aim of research is to confirm the abrasion of pavement surface as a source of particulate matter and to verify the impact of the composition of asphalt mixture on particulate matter production.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
77
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
332-335
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—