Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of wearing courses of pavements in terms of released particulate matter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000123" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000123 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Porovnanie obrusných vrstiev asfaltových vozoviek na základe mechanického oddeľovania tuhých častíc

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika emisií z dopravy je znásobená skutočnosťou, že počet vozidiel a najazdených kilometrov každý rok narastá. Intenzita dopravy sa neustále zvyšuje a nepríjemne ovplyvňuje nielen životnosť vozoviek, ale aj životné prostredie. Výskum prezentovaný v príspevku sa zaoberá produkciou tuhých častíc PM z povrchu asfaltových zmesí. Príspevok popisuje experimentálne merania častíc v laboratórnych podmienkach, čím sa odstránili klimatické vplyvy a vplyv spaľovacích emisií. Tuhé častice sú mechanicky oddeľované zo vzoriek asfaltových zmesí vo vyjazďovacom zariadení. Každá zmes je špecifická svojim zložením. V príspevku sú porovnané vyjazdené asfaltové zmesi na základe nameraných hmotnostných koncentrácií tuhých častíc a ich chemického zloženia. Cieľom výskumu je potvrdiť obrus povrchu vozovky ako zdroj tuhých častíc a overiť vplyv zloženia asfaltovej zmesi na ich produkciu.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of wearing courses of pavements in terms of released particulate matter

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of emissions from road traffic is compounded by the fact that the number of vehicles and driven kilometres increase each year. Traffic volume is still increasing and has unpleasant impact on longevity of pavements and also on the environment. Research presented in the contribution deals with production of particulate matter PM from asphalt mixture surfaces. The contribution describes experimental measurements of particulates in laboratory conditions which eliminates effects of climate and combustion emissions. Particulate matter is mechanically separated from asphalt mixture samples in wheel tracking machine. Each of the tested asphalt mixture is specific in its composition. In the contribution the rutted asphalt mixtures are compared in terms of PM mass concentrations and its chemical composition. The aim of research is to confirm the abrasion of pavement surface as a source of particulate matter and to verify the impact of the composition of asphalt mixture on particulate matter production.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    77

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    332-335

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus