Impact of asphalt composition on road pavements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000078" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Vplyv zloženia asfaltových zmesí na obrusovanie krytu vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
Článok prezentuje výsledky výskumu z posúdenia vplyvu zloženia asfaltovej zmesi na produkciu tuhých častíc z vozovky do ovzdušia. Počas laboratórnych meraní bolí skúmané r6zne druhy asfaltových zmesí a vplyv ich zloženia na koncent rácie tuhých častíc. Hlavnou úlohou výskumu bolo potvrdiť obrus povrchu vozoviek a zistiťpotenciálny rozdiel medzi zmesami pou žíva nými do obrusných vrstiev vozoviek sledovaním chemického zloženia zachytených tuhých častíc. Obrus povrchu asfaltových zmesí bol určený ako rozdiel medzi hmotnostnými konc entráciam i tuhých častíc počas vyjazďovania zmesí vo vnútri vyjazďovacieho zariadenia a koncentráciami tuhých častíc nameraných v prostredí laboratória. Experimentálnymi meraniami sa preukázal rozdiel medzi produkovan ými tuhými časticami dvoch druhov asfaltov ých zmesí - asfaltov ý betón ACI 1 a asfalt ový koberec mastixov ý SMAll. Najvyššie hmotnostné koncentrácie obrúsených tuhých častíc boli namerané pre zmes ACI 1 (8,95 µg/m 3) a najnižšie pre zmes SMAl 1 (0,56 µg/m3).
Název v anglickém jazyce
Impact of asphalt composition on road pavements
Popis výsledku anglicky
The artic/e deals with research findings gained from the consideration of an asphalt mixture composition impact on the particulare matter wearing off from the pavement surface into the atmosphere. During laboratory measurements various types of asphalt mixtures and the influence of their compositions on particular matter mass concentrations were studied. The substantion of pavement surface abrasion was the main research task as we/1as thefinding aut of potential differences among asphalt mixtures used for pavement wearing courses construction by chemical composition ofcatched particulare matter monitoring.Theasphalt mixturesurface abrasion wasdetermined as thedifference between PM mass concentrations during rutting of mixtures in the ruts measuring device and the PM mass concentration measured in a laboratory environment. By measurements the difference of particulate matter production of two asphalt mixtures was shown, namely of the asphalt concrete ACl 1 and the stone mastic asphalt SMA 11. The highest average PM mass concentrations of abrasion were measured at the mixture ACl 1 {8,95 g/m3) and the lowest at the mixture SMA 11 (0,56 g/m 3).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
79
Číslo periodika v rámci svazku
7-8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
199-202
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—