Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluating the methodology for the individual risk assessment for staff in railway transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000164" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluating the methodology for the individual risk assessment for staff in railway transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In cooperation with railway companies SBB and BLS, the Federal Office of Transport (FOT) developed a method for evaluating the acceptance of the individual risks to railway staff (Baeriswyl et al., 2013a; Slovak et al., 2012). Our aim was to evaluate the current approach of the individual risk assessment for the railway staff and to validate assumptions of the current method. In addition, we suggested several improvements of the current approach. Our approach is based on viewing the individual risk as a random variable and calculating the probability, that the overall individual risk is acceptable.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating the methodology for the individual risk assessment for staff in railway transport

  • Popis výsledku anglicky

    In cooperation with railway companies SBB and BLS, the Federal Office of Transport (FOT) developed a method for evaluating the acceptance of the individual risks to railway staff (Baeriswyl et al., 2013a; Slovak et al., 2012). Our aim was to evaluate the current approach of the individual risk assessment for the railway staff and to validate assumptions of the current method. In addition, we suggested several improvements of the current approach. Our approach is based on viewing the individual risk as a random variable and calculating the probability, that the overall individual risk is acceptable.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    32

  • Místo vydání

    Brno

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Federal Office of Transport

  • Verze