Evaluating the methodology for the individual risk assessment for staff in railway transport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000164" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluating the methodology for the individual risk assessment for staff in railway transport
Popis výsledku v původním jazyce
In cooperation with railway companies SBB and BLS, the Federal Office of Transport (FOT) developed a method for evaluating the acceptance of the individual risks to railway staff (Baeriswyl et al., 2013a; Slovak et al., 2012). Our aim was to evaluate the current approach of the individual risk assessment for the railway staff and to validate assumptions of the current method. In addition, we suggested several improvements of the current approach. Our approach is based on viewing the individual risk as a random variable and calculating the probability, that the overall individual risk is acceptable.
Název v anglickém jazyce
Evaluating the methodology for the individual risk assessment for staff in railway transport
Popis výsledku anglicky
In cooperation with railway companies SBB and BLS, the Federal Office of Transport (FOT) developed a method for evaluating the acceptance of the individual risks to railway staff (Baeriswyl et al., 2013a; Slovak et al., 2012). Our aim was to evaluate the current approach of the individual risk assessment for the railway staff and to validate assumptions of the current method. In addition, we suggested several improvements of the current approach. Our approach is based on viewing the individual risk as a random variable and calculating the probability, that the overall individual risk is acceptable.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
32
Místo vydání
Brno
Název nakladatele resp. objednatele
Federal Office of Transport
Verze
—