Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of strategic management tools to operation of highway agencies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000171" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000171 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of strategic management tools to operation of highway agencies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Highway agencies operate with a large amount of public money, employ lots of people, affect environment, state budget and development of own country. Particular European national highway agencies differ in many ways. Legal status and range of maintained network are only two of them. Legal status determines them mainly from financing point of view but from operational management point of view not necessarily. Range of maintained network, if motorway only or roads of lower classes as well, could affect both operational management and financing. The paper describes possible tools which can be implemented in any highway agency to improve their strategic behaviour to be effective in strategic development, investment, maintenance, and operation of the managed highway network. Hierarchal system of strategies based on the Brno International Business School concept of strategic management is adapted to highway agencies' requirements. The presented paper describes parameters of a corporate strategy, i.e. determination of strategic business units, designation of their basic strategic targets and specification of the targets achievement methods, and determination of particular business strategies and following functional strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of strategic management tools to operation of highway agencies

  • Popis výsledku anglicky

    Highway agencies operate with a large amount of public money, employ lots of people, affect environment, state budget and development of own country. Particular European national highway agencies differ in many ways. Legal status and range of maintained network are only two of them. Legal status determines them mainly from financing point of view but from operational management point of view not necessarily. Range of maintained network, if motorway only or roads of lower classes as well, could affect both operational management and financing. The paper describes possible tools which can be implemented in any highway agency to improve their strategic behaviour to be effective in strategic development, investment, maintenance, and operation of the managed highway network. Hierarchal system of strategies based on the Brno International Business School concept of strategic management is adapted to highway agencies' requirements. The presented paper describes parameters of a corporate strategy, i.e. determination of strategic business units, designation of their basic strategic targets and specification of the targets achievement methods, and determination of particular business strategies and following functional strategies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM 2016, BK 1: PSYCHOLOGY AND PSYCHIATRY, SOCIOLOGY AND HEALTHCARE, EDUCATION CONFERENCE PROCEEDINGS, VOL I

  • ISBN

    978-619-7105-75-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    331-338

  • Název nakladatele

    STEF92 TECHNOLOGY LTD, 1 ANDREY LYAPCHEV BLVD, SOFIA, 1797, BULGARIA

  • Místo vydání

    Albena, Bulharsko

  • Místo konání akce

    Albena, Bulharsko

  • Datum konání akce

    24. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000395727100044