Metodika zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000003" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000003 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21110/17:00309814
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem metodiky je provozní diagnostika kvalitativních ukazatelů koleje železničních tratí měřením její prostorové deformace. Pro docílení kvalitativního stavu železniční tratě se v rámci souvisejících stavebních prací se používá dynamický stabilizátor. Dynamická stabilizace představuje metodu homogenizace kameniva kolejového lože při opravných výkonech na železničním svršku. Princip dynamické stabilizace spočívá v působení vodorovných vibrací a svislého statického tlaku na kolejový rošt. Použití dynamického stabilizátoru vychází z ustanovení ČSN 73 6360: Konstrukční a geometrické uspořádání koleje železničních drah a její prostorová poloha, SŽDC S3 Železniční svršek, SŽDC S3/1: Předpis pro práce na železničním svršku, SŽDC S4: Železniční spodek a TKP staveb Českých drah, kapitola 3 „Zemní práce“.
Název v anglickém jazyce
Survey methodology of spatial deformation railway tracks
Popis výsledku anglicky
Target of methodology is operational diagnostics of qualitative indicators railroad tracks, measuring the spatial distortion. To achieve the quality status of the railway line within the related construction work uses dynamic stabilizer. Dynamic stabilization is a method of homogenizing gravel track bed corrective surgery on the tracks. The principle of dynamic stabilization works with horizontal and vertical vibrations static pressure on the track grating. Using dynamic stabilizer based on the provisions of the CSN 73 6360: alignment design Railway track and its spatial position RIA S3 Railway superstructure RIA S3 / 1: Prescription for superstructure works RIA S4: Railway substructure and TKP buildings Czech Railways chapter 3, "Earthwork".
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04030889" target="_blank" >TA04030889: Provozní diagnostika kvalitativních ukazatelů koleje železničních tratí měřením její prostorové deformace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
978-80-88074-49-6
Číslo předpisu
—
Technické parametry
STRABAG Rail a.s. se sídlem Železničářská 1385/29, 400 03 Ústí nad Labem IČO: 25429949 zapsaný v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1370. Uzavřena Smlouva o využití výsledku řešení, 15.12. 2016, Ing. Zbyněk Mynář
Ekonomické parametry
Praktické uplatnění technologií se předpokládá při správě ŽDC a stavebních pracích při opravách a údržbě ŽDC. Její dopad se promítne ve zvýšení bezpečnosti železničního provozu a dále ve zvýšení kvalitativních parametrů koleje a trvanlivosti provedených opravných prací. Znalost odpovídající deformace koleje v tomto případě znamená rovněž podstatné úspory finančních prostředků při diagnostice tratí a plánování opravných výkonů. Technologii lze zahrnout do příslušných předpisových ustanovení SŽDC (ČD)(S3/1). Potenciální odběratele výsledků představují správce železniční dopravní cesty a stavební firmy podílejících se na opravách a údržbě ŽDC. Jedná se především o Správu železniční dopravní cesty a stavební firmy, jako je např. SKANSKA, INFRAM, SUBTERRA, VIAMONT. Konkrétní ekonomické přínosy spočívají v internalizaci externalit a ve druhotném využívání mechanizace pro dynamickou stabilizaci kolejového lože.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů