Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Srovnání úrovně bezpečnosti silničního provozu v krajích v letech 2014 a 2015

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000050" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000050 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Srovnání úrovně bezpečnosti silničního provozu v krajích v letech 2014 a 2015

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úroveň bezpečnosti lze hodnotit pomocí celospolečenských ztrát z dopravní nehodovosti. Pro vzájemné srovnání (např. mezi kraji nebo mezi roky) je však potřeba jejich hodnoty relativizovat. Aby byly vyváženy výhody a nevýhody jednotlivých relativních ukazatelů, byly vytvořeny 4 kompozitní indikátory a výsledné žebříčky za roky 2014 a 2015 byly stanoveny pomocí kombinace čtyř výsledných pořadí. Jedná se o rozšíření dřívější studie, zaměřené pouze na rok 2014; další rozšíření je v interpretaci změn prostřednictvím nepřímých ukazatelů bezpečnosti. Navržená metoda může pomoci při objektivním posuzování dopadů dopravní nehodovosti a následných návrzích vhodných opatření.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparing the regional levels of road safety in 2014 and 2015

  • Popis výsledku anglicky

    The level of road safety may be assessed through socio-economic losses from traffic accidents. However, for comparisons (for example regional or temporal) the values need to be relativized. In order to weigh the pros and cons of each relative indicator, four composite indicators were developed and the results for 2014 and 2015 were determined as a combination of their rankings. The study is an extension of a previous study focusing on year 2014 only; additional extension is in interpretation of changes using safety performance indicators. The proposed method may help in objective assessment of road safety impacts and consequent countermeasure proposals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Dopravní inženýrství

  • ISSN

    1801-8890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    17-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus