Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pokročilé metody stanovení kapacity na pozemních komunikacích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000054" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pokročilé metody stanovení kapacity na pozemních komunikacích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapacita pozemních komunikací je v praxi vykládána mnoha směry. Často na ni narážíme v případě „dlouhých“ front vozidel na vjezdech do křižovatky nebo příjezdových komunikací do měst. Nehledě na vizuální hodnocení rezidentů a účastníků silničního provozu je však z pohledu naší legislativy nutný kapacitní posudek, který má za cíl zbavit hodnocení propustnosti křižovatky subjektivity. Kvalitativní parametry pozemní komunikace lze určit mnohými postupy. Posudky uvedené v technických podmínkách umožňují různé řešení lokalit obvykle však jen ta standardní. Atypické lokality nebo lokality, kde působí na dopravu více faktorů, se doporučuje řešit pomocí nástrojů, které umožňují podrobnější analýzu. Tím jsou právě psycho-fyzikální modely (mikrosimulace), zohledňující individuální charakteristiky účastníků a jejich vzájemnou interakci.

  • Název v anglickém jazyce

    Advanced methods of capacity determination on roads

  • Popis výsledku anglicky

    In practice, the capacity of roads is interpreted in various directions. We often get in touch with it in cases of long traffic queues on entrances to the intersection or on access roads to the city. Despite the visual evaluation of local residents and road users, from the perspective of our legislation the capacity assessment is necessary, which is intended to avoid subjectivity of an intersection throughput assessments. Qualitative parameters of roads may be determined by several procedures. The assessments mentioned in the Technical guidelines allow different solutions of locations, but usually only the standard ones. Atypical locations or locations where traffic is influenced by multiple factors, should be investigated using detailed analysis. This is where psycho-physical models (microsimulations), taking into account the individual characteristics of the participants and their interactions, are suitable.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů