Pokročilé metody stanovení kapacity na pozemních komunikacích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000054" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000054 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pokročilé metody stanovení kapacity na pozemních komunikacích
Popis výsledku v původním jazyce
Kapacita pozemních komunikací je v praxi vykládána mnoha směry. Často na ni narážíme v případě „dlouhých“ front vozidel na vjezdech do křižovatky nebo příjezdových komunikací do měst. Nehledě na vizuální hodnocení rezidentů a účastníků silničního provozu je však z pohledu naší legislativy nutný kapacitní posudek, který má za cíl zbavit hodnocení propustnosti křižovatky subjektivity. Kvalitativní parametry pozemní komunikace lze určit mnohými postupy. Posudky uvedené v technických podmínkách umožňují různé řešení lokalit obvykle však jen ta standardní. Atypické lokality nebo lokality, kde působí na dopravu více faktorů, se doporučuje řešit pomocí nástrojů, které umožňují podrobnější analýzu. Tím jsou právě psycho-fyzikální modely (mikrosimulace), zohledňující individuální charakteristiky účastníků a jejich vzájemnou interakci.
Název v anglickém jazyce
Advanced methods of capacity determination on roads
Popis výsledku anglicky
In practice, the capacity of roads is interpreted in various directions. We often get in touch with it in cases of long traffic queues on entrances to the intersection or on access roads to the city. Despite the visual evaluation of local residents and road users, from the perspective of our legislation the capacity assessment is necessary, which is intended to avoid subjectivity of an intersection throughput assessments. Qualitative parameters of roads may be determined by several procedures. The assessments mentioned in the Technical guidelines allow different solutions of locations, but usually only the standard ones. Atypical locations or locations where traffic is influenced by multiple factors, should be investigated using detailed analysis. This is where psycho-physical models (microsimulations), taking into account the individual characteristics of the participants and their interactions, are suitable.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů