Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Which validation is more valid?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000078" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tft.lth.se/en/ntsa/seminars/" target="_blank" >http://www.tft.lth.se/en/ntsa/seminars/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Which validation is more valid?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    (presented at 6th NTSA Annual Scientific Seminar, Copenhagen, 9. - 10. 5. 2017) A wide range of surrogate safety measures (SSM), i.e. proactive non-accident based indicators of risk and unsafety, have been developed and applied to a various extent. However, their validity still remains the fundamental issue. For example, in the field of traffic conflicts, which are probably the most known SSM, validation efforts have lasted for almost 5 decades, without reaching a definite conclusion. There have also been long discussions about differences between absolute/relative validity, or product/process validation. Nevertheless, these discussions often deal with situations once the data are collected. It may be interesting to take a step back and think about the way how are data collected and its potential implications on subsequent “validity of validation”. The presentation will summarize practical experience and examples with data collection and validation from on-going research project, focusing on assessing safety based on data collected from floating vehicles.

  • Název v anglickém jazyce

    Which validation is more valid?

  • Popis výsledku anglicky

    (presented at 6th NTSA Annual Scientific Seminar, Copenhagen, 9. - 10. 5. 2017) A wide range of surrogate safety measures (SSM), i.e. proactive non-accident based indicators of risk and unsafety, have been developed and applied to a various extent. However, their validity still remains the fundamental issue. For example, in the field of traffic conflicts, which are probably the most known SSM, validation efforts have lasted for almost 5 decades, without reaching a definite conclusion. There have also been long discussions about differences between absolute/relative validity, or product/process validation. Nevertheless, these discussions often deal with situations once the data are collected. It may be interesting to take a step back and think about the way how are data collected and its potential implications on subsequent “validity of validation”. The presentation will summarize practical experience and examples with data collection and validation from on-going research project, focusing on assessing safety based on data collected from floating vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů