Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba reprezentativního výběrového souboru pro průzkumy dopravního chování – český kontext

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000079" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cdv.cz/file/sbornik-konference-dopravni-chovani-v-datech/" target="_blank" >https://www.cdv.cz/file/sbornik-konference-dopravni-chovani-v-datech/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvorba reprezentativního výběrového souboru pro průzkumy dopravního chování – český kontext

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Průzkumy dopravního chování představují důležitý zdroj informací pro strategické dopravní plánování včetně plánů udržitelné městské mobility (Gabrhel, Kouřil, & Melzer, 2016). Aby bylo zajištěno, že výsledky těchto průzkumů dobře reprezentují dopravní chování obyvatel zájmového území, je potřeba zajistit co nejvhodnější způsob výběru respondentů (Kouřil et al., 2018). Při rozhodování o tzv. konstrukci výběrového souboru zvažujeme několik aspektů od velikosti oblasti průzkumu, velikosti výběrového souboru, období (např. jaro či podzim ve srovnání s celým rokem) sběru dat. Tato rozhodnutí se odvíjí od požadavků na data ale také od času a finančních prostředků, které máme k dispozici. Výsledkem je proto obvykle kompromis. Tento příspěvek ukazuje na příkladu plánu udržitelné městské mobility (PUMM, resp. SUMP) Litoměřic právě průběh rozhodování o průzkumu dopravního chování, ale i výsledky tohoto procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    onstructing a Representative Sample for Travel Behaviour Surveys – the Czech Context. In Conference Travel Behaviour in Data

  • Popis výsledku anglicky

    Travel behaviour surveys represent a crucial source of information for strategic transport planning, including sustainable urban mobility plans (Gabrhel, Kouřil, & Melzer, 2016). In order to assure representativity of the findings for the inhabitants of the relevant area, it is necessary to ensure appropriate sampling procedure (Kouřil et al., 2018), which includes steps such as determining the area of interest, sample size or season(s) of data collection. Furthermore, these factors, determining where, how much or when will be data collected are themselves determined by the intended use of data, as well as available financial measures and time. Thus, some compromise is usually made. This text describes how such compromise could be achieved on a case study of sustainable urban mobility plan (hereafter SUMP) Litoměřice, as well as it shows the results of this compromise.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů