Tvorba reprezentativního výběrového souboru pro průzkumy dopravního chování – český kontext
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000079" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000079 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cdv.cz/file/sbornik-konference-dopravni-chovani-v-datech/" target="_blank" >https://www.cdv.cz/file/sbornik-konference-dopravni-chovani-v-datech/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba reprezentativního výběrového souboru pro průzkumy dopravního chování – český kontext
Popis výsledku v původním jazyce
Průzkumy dopravního chování představují důležitý zdroj informací pro strategické dopravní plánování včetně plánů udržitelné městské mobility (Gabrhel, Kouřil, & Melzer, 2016). Aby bylo zajištěno, že výsledky těchto průzkumů dobře reprezentují dopravní chování obyvatel zájmového území, je potřeba zajistit co nejvhodnější způsob výběru respondentů (Kouřil et al., 2018). Při rozhodování o tzv. konstrukci výběrového souboru zvažujeme několik aspektů od velikosti oblasti průzkumu, velikosti výběrového souboru, období (např. jaro či podzim ve srovnání s celým rokem) sběru dat. Tato rozhodnutí se odvíjí od požadavků na data ale také od času a finančních prostředků, které máme k dispozici. Výsledkem je proto obvykle kompromis. Tento příspěvek ukazuje na příkladu plánu udržitelné městské mobility (PUMM, resp. SUMP) Litoměřic právě průběh rozhodování o průzkumu dopravního chování, ale i výsledky tohoto procesu.
Název v anglickém jazyce
onstructing a Representative Sample for Travel Behaviour Surveys – the Czech Context. In Conference Travel Behaviour in Data
Popis výsledku anglicky
Travel behaviour surveys represent a crucial source of information for strategic transport planning, including sustainable urban mobility plans (Gabrhel, Kouřil, & Melzer, 2016). In order to assure representativity of the findings for the inhabitants of the relevant area, it is necessary to ensure appropriate sampling procedure (Kouřil et al., 2018), which includes steps such as determining the area of interest, sample size or season(s) of data collection. Furthermore, these factors, determining where, how much or when will be data collected are themselves determined by the intended use of data, as well as available financial measures and time. Thus, some compromise is usually made. This text describes how such compromise could be achieved on a case study of sustainable urban mobility plan (hereafter SUMP) Litoměřice, as well as it shows the results of this compromise.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů