Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Driver Reaction During Braking and Avoidance Maneuver

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000009" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000009 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26610/19:PU133442

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/603/4/042085/pdf" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/603/4/042085/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/603/4/042085" target="_blank" >10.1088/1757-899X/603/4/042085</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Driver Reaction During Braking and Avoidance Maneuver

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the parts of the accident analysis is also the objective assessment of the responsibility of accident participants related to their behavior and objective ability to avert the imminent critical situation. During a critical situation, the driver can respond by avoidance maneuver, critical braking or a combination of both. However, most of the research studies have been focused on the analysis of the driver´s brake-reaction time. The aim of this paper is to analyze the driver´s reaction time in detail during the avoidance maneuver and critical braking. For the purpose of this study, the electromyography has been used. The combination allows detailed and accurate determination of the onset of the muscle activation during the reaction. For the elimination of the result distortion, the measurements were carried out in a real vehicle on a predetermined route and also in simulated condition. Participants responded to the various types of the critical incidents, mostly sudden braking of the leading vehicle. The obtained results demonstrate differences in the time necessary for the activation of the lower and the upper limb during a critical situation.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Driver Reaction During Braking and Avoidance Maneuver

  • Popis výsledku anglicky

    One of the parts of the accident analysis is also the objective assessment of the responsibility of accident participants related to their behavior and objective ability to avert the imminent critical situation. During a critical situation, the driver can respond by avoidance maneuver, critical braking or a combination of both. However, most of the research studies have been focused on the analysis of the driver´s brake-reaction time. The aim of this paper is to analyze the driver´s reaction time in detail during the avoidance maneuver and critical braking. For the purpose of this study, the electromyography has been used. The combination allows detailed and accurate determination of the onset of the muscle activation during the reaction. For the elimination of the result distortion, the measurements were carried out in a real vehicle on a predetermined route and also in simulated condition. Participants responded to the various types of the critical incidents, mostly sudden braking of the leading vehicle. The obtained results demonstrate differences in the time necessary for the activation of the lower and the upper limb during a critical situation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IOP Conference Series: Materials Science and Engineering

  • ISBN

  • ISSN

    1757-8981

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    IOP

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    15. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku