Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Change of driver's response time depending on light source and brake light technology used

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39917323" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39917323 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sjsutst.polsl.pl/archives/2020/vol109/045_SJSUTST109_2020_Jilek_Vrabel.pdf" target="_blank" >http://sjsutst.polsl.pl/archives/2020/vol109/045_SJSUTST109_2020_Jilek_Vrabel.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20858/sjsutst.2020.109.4" target="_blank" >10.20858/sjsutst.2020.109.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Change of driver's response time depending on light source and brake light technology used

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with finding out the influence of the type of light source of car brake lights on the reaction time of the driver of the preceding vehicle. The driver&apos;s reaction time was measured in the form of pressing the brake pedal depending on the lighting of brake lights on the leading vehicle. The measurement evaluation consists of a comparison of the phase shift between the brake light signal of the first vehicle and the brake light signal of the second vehicle. The experimental measurement was performed for five people using the classic light bulb, afterwards, an LED light source for the brake lights of the first vehicle. The records confirmed that the driver&apos;s reaction time depends on many factors, with the source and intensity of the brake lights also playing an important role. Further, it affects the reaction time and the activity or inactivity of the rear sidelights. The reaction time of the driver of the preceding vehicle was extended with their activation.

  • Název v anglickém jazyce

    Change of driver's response time depending on light source and brake light technology used

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with finding out the influence of the type of light source of car brake lights on the reaction time of the driver of the preceding vehicle. The driver&apos;s reaction time was measured in the form of pressing the brake pedal depending on the lighting of brake lights on the leading vehicle. The measurement evaluation consists of a comparison of the phase shift between the brake light signal of the first vehicle and the brake light signal of the second vehicle. The experimental measurement was performed for five people using the classic light bulb, afterwards, an LED light source for the brake lights of the first vehicle. The records confirmed that the driver&apos;s reaction time depends on many factors, with the source and intensity of the brake lights also playing an important role. Further, it affects the reaction time and the activity or inactivity of the rear sidelights. The reaction time of the driver of the preceding vehicle was extended with their activation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport = Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Transport

  • ISSN

    0209-3324

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    109

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2020

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    45-53

  • Kód UT WoS článku

    000594858000004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85103664656