Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv světelného zdroje brzdových světel na reakční dobu řidiče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39916617" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39916617 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1635/1416" target="_blank" >https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1635/1416</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46585/pc.2020.2.1635" target="_blank" >10.46585/pc.2020.2.1635</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv světelného zdroje brzdových světel na reakční dobu řidiče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá zjištěním vlivu typu světelného zdroje brzdových světel automobilu na reakční dobu řidiče. V příspěvku je měřena reakční doba řidiče v podobě sešlápnutí brzdového pedálu v závislosti na rozsvícení brzdových světel u vodícího vozidla. Vyhodnocení měření spočívá ve vzájemném porovnání fázového posunu mezi signálem brzdových světel prvního vozidla a signálem brzdových světel u druhého vozidla. Experimentální měření bylo realizováno pro pět osob a to při použití klasické žárovky a následně LED diody u brzdových světel prvního vozidla. Z naměřených průběhů se potvrdilo, že reakční doba řidiče je závislá na mnoha faktorech, kdy významnou roli hraje i zdroj a intenzita světla brzdových světel. Současně má vliv na reakční dobu i činnost či nečinnost zadních obrysových světel. S jejich aktivací se reakční doba řidiče následného vozidla prodlužuje.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of the brake light source on the driver's reaction time

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with finding out the influence of the type of light source of car brake lights on the reaction time of the driver. The paper measures the reaction time of the driver in the form of depressing the brake pedal depending on the lighting of the brake lights on the driving vehicle. The evaluation of the measurement consists in a mutual comparison of the phase shift between the brake light signal of the first vehicle and the brake light signal of the second vehicle. The experimental measurement was performed for five people using a classic light bulb and then an LED diode at the brake lights of the first vehicle. From the measured waveforms, it was confirmed that the driver&apos;s reaction time depends on many factors, where the source and intensity of the brake lights also play an important role. At the same time, it affects the reaction time and the operation or inactivity of the rear position lamps. With their activation, the reaction time of the driver of the succeeding vehicle is extended.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perner´s Contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus