Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A detailed spatiotemporal analysis of traffic crash hotspots

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000020" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0143622818309081" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0143622818309081</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.apgeog.2019.04.008" target="_blank" >10.1016/j.apgeog.2019.04.008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A detailed spatiotemporal analysis of traffic crash hotspots

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A number of traffic crash databases at present contain the precise positions and dates of these events. This feature allows for detailed spatiotemporal analysis of traffic crash patterns. We applied a clustering method for identification of traffic crash hotspots to the rural parts of primary roads in the Czech road network (3,933 km) where 55,296 traffic crashes occurred over 2010 – 2018. The data were analyzed using a 3-year time window which moved forward with a one-day step as an elementary temporal resolution. The spatiotemporal behavior of hotspots could therefore be analyzed in great detail. All the identified hotspots, during the monitored nine-year period, covered between 6.8% and 8.2% of the entire road network length in question. The percentage of traffic crashes within the hotspots remained stable over time at approximately 50%. Three elementary types of hotspots were identified when analyzing spatiotemporal crash patterns: hotspot emergence, stability and disappearance. Only 100 hotspots were stable (remained in approximately the same position) over the entire nine-year period. This approach can be applied to any traffic-crash time series when the precise positions and date of crashes are available.

  • Název v anglickém jazyce

    A detailed spatiotemporal analysis of traffic crash hotspots

  • Popis výsledku anglicky

    A number of traffic crash databases at present contain the precise positions and dates of these events. This feature allows for detailed spatiotemporal analysis of traffic crash patterns. We applied a clustering method for identification of traffic crash hotspots to the rural parts of primary roads in the Czech road network (3,933 km) where 55,296 traffic crashes occurred over 2010 – 2018. The data were analyzed using a 3-year time window which moved forward with a one-day step as an elementary temporal resolution. The spatiotemporal behavior of hotspots could therefore be analyzed in great detail. All the identified hotspots, during the monitored nine-year period, covered between 6.8% and 8.2% of the entire road network length in question. The percentage of traffic crashes within the hotspots remained stable over time at approximately 50%. Three elementary types of hotspots were identified when analyzing spatiotemporal crash patterns: hotspot emergence, stability and disappearance. Only 100 hotspots were stable (remained in approximately the same position) over the entire nine-year period. This approach can be applied to any traffic-crash time series when the precise positions and date of crashes are available.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10700 - Other natural sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20172019071" target="_blank" >VI20172019071: Analýza viditelnosti účastníků silničního provozu za účelem zvýšení jejich bezpečnosti za soumraku a v noci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Geography

  • ISSN

    0143-6228

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    107

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2019

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    82-90

  • Kód UT WoS článku

    999

  • EID výsledku v databázi Scopus