Traffic accidents: Random or pattern occurrence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001614" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001614 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traffic accidents: Random or pattern occurrence
Popis výsledku v původním jazyce
Two primary types of traffic accident causes can be identified. The first cause is connected to local conditions of the road infrastructure. The second cause is global and includes factors such as driver behaviour, vehicle state and weather conditions. While the global causes can increase the probability of traffic accident occurrences anywhere within road network, the local factors are tightly bound to a specific place. We studied patterns of traffic accidents which occurred in the Czech Republic during the period 2009 ? 2013. We used the novel KDE+ method which determines and classifies the significant clusters according to their strength. The results enabled us to effectively localize the most dangerous places within the road network. The overall length of clusters covers only a short part (approximately 2.8 %) of the entire road network. We also developed the KDE+ software, which is a programmed version of the KDE+ method, for the effective hotspots of traffic accidents identificat
Název v anglickém jazyce
Traffic accidents: Random or pattern occurrence
Popis výsledku anglicky
Two primary types of traffic accident causes can be identified. The first cause is connected to local conditions of the road infrastructure. The second cause is global and includes factors such as driver behaviour, vehicle state and weather conditions. While the global causes can increase the probability of traffic accident occurrences anywhere within road network, the local factors are tightly bound to a specific place. We studied patterns of traffic accidents which occurred in the Czech Republic during the period 2009 ? 2013. We used the novel KDE+ method which determines and classifies the significant clusters according to their strength. The results enabled us to effectively localize the most dangerous places within the road network. The overall length of clusters covers only a short part (approximately 2.8 %) of the entire road network. We also developed the KDE+ software, which is a programmed version of the KDE+ method, for the effective hotspots of traffic accidents identificat
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Safety and Reliability of Complex Engineered Systems
ISBN
978-1-138-02879-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
3-6
Název nakladatele
Taylor & Francis Group
Místo vydání
London
Místo konání akce
Zurich
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—