Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Traffic accidents: Random or pattern occurrence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001614" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001614 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Traffic accidents: Random or pattern occurrence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Two primary types of traffic accident causes can be identified. The first cause is connected to local conditions of the road infrastructure. The second cause is global and includes factors such as driver behaviour, vehicle state and weather conditions. While the global causes can increase the probability of traffic accident occurrences anywhere within road network, the local factors are tightly bound to a specific place. We studied patterns of traffic accidents which occurred in the Czech Republic during the period 2009 ? 2013. We used the novel KDE+ method which determines and classifies the significant clusters according to their strength. The results enabled us to effectively localize the most dangerous places within the road network. The overall length of clusters covers only a short part (approximately 2.8 %) of the entire road network. We also developed the KDE+ software, which is a programmed version of the KDE+ method, for the effective hotspots of traffic accidents identificat

  • Název v anglickém jazyce

    Traffic accidents: Random or pattern occurrence

  • Popis výsledku anglicky

    Two primary types of traffic accident causes can be identified. The first cause is connected to local conditions of the road infrastructure. The second cause is global and includes factors such as driver behaviour, vehicle state and weather conditions. While the global causes can increase the probability of traffic accident occurrences anywhere within road network, the local factors are tightly bound to a specific place. We studied patterns of traffic accidents which occurred in the Czech Republic during the period 2009 ? 2013. We used the novel KDE+ method which determines and classifies the significant clusters according to their strength. The results enabled us to effectively localize the most dangerous places within the road network. The overall length of clusters covers only a short part (approximately 2.8 %) of the entire road network. We also developed the KDE+ software, which is a programmed version of the KDE+ method, for the effective hotspots of traffic accidents identificat

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Safety and Reliability of Complex Engineered Systems

  • ISBN

    978-1-138-02879-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    3-6

  • Název nakladatele

    Taylor & Francis Group

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Zurich

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku