Effectiveness of Dowels in Concrete Pavement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000058" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/1996-1944/12/10/1669" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1996-1944/12/10/1669</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/ma12101669" target="_blank" >10.3390/ma12101669</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effectiveness of Dowels in Concrete Pavement
Popis výsledku v původním jazyce
Dowels are located in transverse joints of Jointed Plain Concrete Pavements (JPCP) and they are used to provide load transfer between individual slabs, reduce faulting and improve performance. Dowels and the concrete itself are under the highest stress in the vicinity of joints; thus, in terms of pavement design, the joints are the weakest points of the whole structure. This study dealt with the drawbacks of JPCP with dowels. The evaluation was based on direct measurements on real airport and motorway pavements and highlights insuficient efficiency of load transfer and its possible causes. The authors present a successful outcome with validation by using the finite element method where high tensile stress values of the surrounding concrete were found.
Název v anglickém jazyce
Effectiveness of Dowels in Concrete Pavement
Popis výsledku anglicky
Dowels are located in transverse joints of Jointed Plain Concrete Pavements (JPCP) and they are used to provide load transfer between individual slabs, reduce faulting and improve performance. Dowels and the concrete itself are under the highest stress in the vicinity of joints; thus, in terms of pavement design, the joints are the weakest points of the whole structure. This study dealt with the drawbacks of JPCP with dowels. The evaluation was based on direct measurements on real airport and motorway pavements and highlights insuficient efficiency of load transfer and its possible causes. The authors present a successful outcome with validation by using the finite element method where high tensile stress values of the surrounding concrete were found.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Materials
ISSN
1996-1944
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
12(10)
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000471012500098
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85069910625