Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effectiveness of Dowels in Concrete Pavement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000058" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1996-1944/12/10/1669" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1996-1944/12/10/1669</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ma12101669" target="_blank" >10.3390/ma12101669</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effectiveness of Dowels in Concrete Pavement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dowels are located in transverse joints of Jointed Plain Concrete Pavements (JPCP) and they are used to provide load transfer between individual slabs, reduce faulting and improve performance. Dowels and the concrete itself are under the highest stress in the vicinity of joints; thus, in terms of pavement design, the joints are the weakest points of the whole structure. This study dealt with the drawbacks of JPCP with dowels. The evaluation was based on direct measurements on real airport and motorway pavements and highlights insuficient efficiency of load transfer and its possible causes. The authors present a successful outcome with validation by using the finite element method where high tensile stress values of the surrounding concrete were found.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of Dowels in Concrete Pavement

  • Popis výsledku anglicky

    Dowels are located in transverse joints of Jointed Plain Concrete Pavements (JPCP) and they are used to provide load transfer between individual slabs, reduce faulting and improve performance. Dowels and the concrete itself are under the highest stress in the vicinity of joints; thus, in terms of pavement design, the joints are the weakest points of the whole structure. This study dealt with the drawbacks of JPCP with dowels. The evaluation was based on direct measurements on real airport and motorway pavements and highlights insuficient efficiency of load transfer and its possible causes. The authors present a successful outcome with validation by using the finite element method where high tensile stress values of the surrounding concrete were found.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Materials

  • ISSN

    1996-1944

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12(10)

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000471012500098

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85069910625