Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pokročilé asistenční systémy řidiče jako prostředek redukce dopravních nehod

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000068" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000068 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/casopisy/silnicni-obzor" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/casopisy/silnicni-obzor</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pokročilé asistenční systémy řidiče jako prostředek redukce dopravních nehod

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokročilé asistenční systémy řidiče jsou často chápány jako mezistupeň mezi konvenčními, člověkem řízenými vozidly a vozidly autonomními. Nenahrazují řidiče zcela, ale přejímají část, mnohdy nezanedbatelnou, z jeho činností. Touto automatizací přispívají k redukci rizika výskytu lidské chyby. Jako takové se tudíž jeví slibně pro snahu snižovat nehodovost. V souvislosti s Národní strategií bezpečnosti silničního provozu, kterou se v českém prostředí nedaří naplňovat, by se asistenční systémy mohly stát nástrojem, který napomůže dosahování cíle v podobě snižování počtu dopravních nehod. Z analýzy systémů nouzového brzdění a asistentu jízdy v pruhu vyplývá, že mohou přispět ke snížení smrtelných nehod až o 30 procent.

  • Název v anglickém jazyce

    Advanced Driver Assistance Systems as a tool to reduce accident rates

  • Popis výsledku anglicky

    Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) are usually seen as an interstage between conventional, that is human-driven cars, and autonomous vehicles. These systems do not completely replace human drivers, but augment them in a way that they reduce a risk of a human error. Thus, assistance systems promise to reduce traffic accidents. In a relation to the National Road Safety Strategy, which goals are not met, ADAS could help to reduce a number of fatal road accidents. Our analysis of Autonomous Emergency Braking and Lane Keeping Assist identify a promise to reduce up to 30 % of fatal traffic accidents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    80

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    247-250

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus