Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inovativní mobilní telematický systém a predikce zdržení v dálničních uzavírkách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000014" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=5" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inovativní mobilní telematický systém a predikce zdržení v dálničních uzavírkách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsah článku je zaměřen na popis jednotlivých komponent systému a je doplněn o diskusi jeho potenciálních dopadů. Základním prvkem systému je soubor hardwarových komponent tvořících systém, který může být osazen před dopravní uzavírkou za účelem harmonizace dopravy a varování před kongescemi, což vede ke zvýšení kapacity a snížení rizika dopravních nehod. Hardwarové komponenty jsou obsluhovány softwarovými moduly. Ty slouží pro jejich správu, monitoring a řízení, samostatný modul pak tvoří software pro sledování a vyhodnocování stavu dopravy v dopravních uzavírkách a na odklonových trasách na základě dat z plovoucích vozidel (FCD). Stranou telematického systému stojí software pro predikci jízdních dob v dálničních uzavírkách.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative mobile telematics system and travel time prediction for motorway work zones

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on description of the individual parts and discussion of the system’s potential impacts. The basic element of the system is a set of hardware components that make up the system that can be implemented at a work zone in order to harmonize the traffic and alert drivers to congestion, which increases capacity and reduces the risk of accidents. The hardware is operated via several software modules that serve to manage, monitor and control it. Another module is used to define and monitor detour routes and compare them with the main route based on floating car data (FCD). Aside stands a software for travel time prediction in motorway work zones.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    81

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    119-123

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus