Inovativní mobilní telematický systém a predikce zdržení v dálničních uzavírkách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000014" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=5" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=5</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inovativní mobilní telematický systém a predikce zdržení v dálničních uzavírkách
Popis výsledku v původním jazyce
Obsah článku je zaměřen na popis jednotlivých komponent systému a je doplněn o diskusi jeho potenciálních dopadů. Základním prvkem systému je soubor hardwarových komponent tvořících systém, který může být osazen před dopravní uzavírkou za účelem harmonizace dopravy a varování před kongescemi, což vede ke zvýšení kapacity a snížení rizika dopravních nehod. Hardwarové komponenty jsou obsluhovány softwarovými moduly. Ty slouží pro jejich správu, monitoring a řízení, samostatný modul pak tvoří software pro sledování a vyhodnocování stavu dopravy v dopravních uzavírkách a na odklonových trasách na základě dat z plovoucích vozidel (FCD). Stranou telematického systému stojí software pro predikci jízdních dob v dálničních uzavírkách.
Název v anglickém jazyce
Innovative mobile telematics system and travel time prediction for motorway work zones
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on description of the individual parts and discussion of the system’s potential impacts. The basic element of the system is a set of hardware components that make up the system that can be implemented at a work zone in order to harmonize the traffic and alert drivers to congestion, which increases capacity and reduces the risk of accidents. The hardware is operated via several software modules that serve to manage, monitor and control it. Another module is used to define and monitor detour routes and compare them with the main route based on floating car data (FCD). Aside stands a software for travel time prediction in motorway work zones.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
81
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
119-123
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—