Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of personal vehicles side impacts in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000053" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000053 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26610/20:PU136138

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inderscience.com/offer.php?id=106663" target="_blank" >http://www.inderscience.com/offer.php?id=106663</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJFE.2019.106663" target="_blank" >10.1504/IJFE.2019.106663</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of personal vehicles side impacts in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study is focused on the analysis of the injuries sustained by vehicle occupants during side crashes based on the data obtained in the Czech Republic since 2011. In the study the analysis of recorded injuries was carried out depending on the position of the passengers in vehicles. Only those vehicles that were crashed from the side (and the impact was directed to the passenger compartment) and where at least one of the passengers was injured were selected. The most common AIS ≥ 2 level injuries of these vehicles’ passengers were head and chest injuries. Despite the average age of the documented vehicles (over 11 years), there appears to be no considerable difference in injury distribution in this study compared to those presented in older studies even after significant difference in data collection period of the respective studies and considering progress in vehicle safety.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of personal vehicles side impacts in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study is focused on the analysis of the injuries sustained by vehicle occupants during side crashes based on the data obtained in the Czech Republic since 2011. In the study the analysis of recorded injuries was carried out depending on the position of the passengers in vehicles. Only those vehicles that were crashed from the side (and the impact was directed to the passenger compartment) and where at least one of the passengers was injured were selected. The most common AIS ≥ 2 level injuries of these vehicles’ passengers were head and chest injuries. Despite the average age of the documented vehicles (over 11 years), there appears to be no considerable difference in injury distribution in this study compared to those presented in older studies even after significant difference in data collection period of the respective studies and considering progress in vehicle safety.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Forensic Engineering

  • ISSN

    1744-9944

  • e-ISSN

    1744-9952

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    214-225

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus