Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPOSAT - A new method analysing work needs and their satisfaction, tested on Czech public transport drivers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000159" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000159 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vud.sk/e-casopis/" target="_blank" >http://www.vud.sk/e-casopis/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMPOSAT - A new method analysing work needs and their satisfaction, tested on Czech public transport drivers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For an effective public transport skilled and motivated drivers are necessary. For that case we developed a new methodology to analyse work-related needs as factors of job satisfaction. Theanalysis consists of three steps: 1. Focus groups defining work-related needs of employees. 2. Questionnaire survey focused on the importance and fulfilment of work-related needs of employees. 3. In-depth interviews or focus groups with employees that provide more precise interpretation of results. 41 respondents were included in the qualitative and 348 respondents in the quantitative part of the study. The method provides a large amount of information, and the results are understandable for management as well as for the employees and therefore it can be widely used by the transport companies.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPOSAT - A new method analysing work needs and their satisfaction, tested on Czech public transport drivers

  • Popis výsledku anglicky

    For an effective public transport skilled and motivated drivers are necessary. For that case we developed a new methodology to analyse work-related needs as factors of job satisfaction. Theanalysis consists of three steps: 1. Focus groups defining work-related needs of employees. 2. Questionnaire survey focused on the importance and fulfilment of work-related needs of employees. 3. In-depth interviews or focus groups with employees that provide more precise interpretation of results. 41 respondents were included in the qualitative and 348 respondents in the quantitative part of the study. The method provides a large amount of information, and the results are understandable for management as well as for the employees and therefore it can be widely used by the transport companies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Traffic Forum

  • ISSN

    2454-101X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    18-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus