Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BIM a vize automatického oceňování (dopravních) staveb, inspirace projekty FEHRL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000169" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11012/202999" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11012/202999</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/SI.2021.3.27" target="_blank" >10.13164/SI.2021.3.27</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    BIM a vize automatického oceňování (dopravních) staveb, inspirace projekty FEHRL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zavádění BIM (Building Information Modelling, Informační modelování staveb) do stavební praxe s sebou přináší a přinese řadu nových možností v zacházení s informacemi o stavbách, které jsou či postupem času budou k dispozici. Jednou z těchto aplikací je možnost oceňování dopravních staveb v reálném čase s cílem znát cenu majetku, který spravuje příslušný správce komunikací, nebo pro potřeby ocenění majetkové újmy na komunikacích v případě nadměrného opotřebení v důsledku vedení objížďky. Projekty zastřešené organizací FEHRL (Forum of European National Highway Research Laboratories, Fórum evropských národních silničních výzkumných laboratoří) se zaměřují na práci s tzv. big daty, systémy BIM i systémy hospodaření s infrastrukturním majetkem. Právě tyto projekty jsou velkou inspirací pro přičlenění pohledu oceňování majetku dopravní infrastruktury v reálném čase k právě implementovanému komplexnímu systému BIM v podmínkách velkých správců dopravní infrastruktury.

  • Název v anglickém jazyce

    BIM and Vision of Automatic Valuation of (Transport) Structures, Inspiration from FEHRL Projects

  • Popis výsledku anglicky

    The introduction of BIM (Building Information Modelling) into construction practice brings and will bring together a number of new possibilities in the handling of building information that is or will be available over time. One of these applications is the possibility of realtime valuation of transportation structures in order to know the value of the assets managed by the particular road administration or for the purpose of valuing damage to roads in the event of excessive wear and tear due to detour traffic. Projects under the umbrella of FEHRL (Forum of European National Highway Research Laboratories) focus on working with big data, BIM systems and infrastructure asset management systems. These projects are a great inspiration for adding a real-time view of the valuation of transport infrastructure assets to the comprehensive BIM system currently being implemented in the conditions of large transport infrastructure administrations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTV19025" target="_blank" >LTV19025: Zastoupení ČR v řídících orgánech FEHRL (Forum of European National Highway Research Laboratories)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Soudní inženýrství

  • ISSN

    1211-443X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    27-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus