Kompletní analýza a návrh vhodných oblastí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F23%3A10001657" target="_blank" >RIV/44994575:_____/23:10001657 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62243136:_____/23:N0000019
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompletní analýza a návrh vhodných oblastí
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu DP002N se řeší i návrh vhodných oblastí pro umístění vodíkových čerpacích stanic. Tento dílčí výstup navrhuje lokality, kde by mohlo být umístění vodíkových čerpacích stanic vhodné. Při návrhu vhodných oblastí hrají důležitou roli faktory jako například intenzita dopravy v jednotlivých lokalitách, blízkost průmyslových oblastí a logistických center, dostupnost dopravních podniků a vozových parků komunální techniky větších měst, aktivity komerčních společností v oblasti vodíkových technologií, blízkost obnovitelných zdrojů energie a ochota jednotlivých regionů (krajů) přecházet na vodíkovou ekonomiku.Důraz byl kladen v první variantě na poptávku na silniční síti na základě intenzity dopravy. Druhý případ se zaměřil na vyhodnocení průzkumu ochoty firem a kvantifikuje poptávku na úrovni okresů. Výsledná diverzifikace vodíkových čerpacích stanic by měla vycházet z jistého průniku obou variant. Předpokládá se, že některé společnosti, jako jsou dopravní podniky, případně logistická centra si vybudují soukromé čerpací stanice pro vlastní spotřebu a pro potřebu svých zákazníků. Jiné, menší firmy, budou využívat síť veřejně dostupných čerpacích stanic a míra jejich přechodu na vodík jako palivo ve své flotile vozidel, jak jde vidět z průzkumu, bude závislá na dostupnosti infrastruktury vodíkových čerpacích stanic.
Název v anglickém jazyce
Complete analysis and design of suitable areas
Popis výsledku anglicky
As part of the DP002N project, the design of suitable areas for the location of hydrogen refuelling stations is also being addressed. This sub-output suggests locations where hydrogen refueling stations might be suitable. In the design of suitable areas, factors such as traffic intensity in individual locations, proximity to industrial areas and logistics centers, availability of transport companies and vehicle fleets of municipal vehicles of larger cities, activities of commercial companies in the field of hydrogen technologies, proximity to renewable energy sources and willingness of individual regions play an important role to switch to a hydrogen economy. Emphasis was placed in the first variant on the demand on the road network based on traffic intensity. The second case focused on the evaluation of a survey of companies' willingness to quantify demand at the district level. The resulting diversification of hydrogen refuelling stations should be based on a certain intersection of both variants. It is assumed that some companies, such as transport companies or logistics centers, will build private hydrogen refuelling stations for their own consumption and for the needs of their customers. Other, smaller companies will use a network of publicly available refueling stations, and the extent to which they switch to hydrogen as a fuel in their vehicle fleet will depend on the availability of hydrogen refueling infrastructure, as can be seen from the survey.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000007" target="_blank" >TN02000007: Národní centrum vodíkové mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů