Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika výpočtu poptávky po nízkouhlíkovém a obnovitelném vodíku v dopravě v České republice do roku 2030

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001659" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika výpočtu poptávky po nízkouhlíkovém a obnovitelném vodíku v dopravě v České republice do roku 2030

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem metodiky je poskytnout metodický postup pro výpočet poptávky po nízkouhlíkovém a obnovitelném vodíku v dopravě v České republice do roku 2030. Cílem je také vytipovat vhodné lokality s co nejlepším ekonomickým potenciálem pro uplatnění vodíkových vozidel a identifikace tzv. &quot;bílých míst&quot;, pro budování infrastruktury vodíkových čerpacích stanic.Metodika je určena primárně pro Ministerstvo průmyslu a obchodu a Ministerstvo dopravy, do jejichž působnosti oblast infrastruktury vodíkových čerpacích stanic spadá. Sekundárně pak také producentům a distributorům vodíku, budovatelům veřejné infrastruktury vodíkových čerpacích stanic. Výstupy projektu mohou také sloužit jako vstupní údaje do výzkumných projektů a analýz souvisejících s rozvojem veřejné vodíkové infrastruktury.Metodika se zaměřuje na modelování poptávky po nízkouhlíkovém a obnovitelném vodíku v dopravě v České republice do roku 2030. Metodika vychází z legislativních cílů Evropské unie, jako je Směrnice RED a Nařízení o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva (AFIR). Dále zohledňuje strategické dokumenty České republiky, především Národní akční plán čisté mobility a jeho aktualizaci. Byl realizován průzkum ochoty firem přejít na vodík v dopravě. Bylo vypočteno předpokládané množství spotřebovaného vodíku v dopravě pro rok 2030. Dále byly navrženy vodíkové čerpací stanice tak, aby byly splněny minimální požadavky AFIR. Dalším důležitým krokem bylo lokalizovat místa s největší poptávkou po vodíku v dopravě. Vycházeje z intenzity dopravy na síti dálnic a silnic 1. třídy byla vytipována vhodná místa pro umístění vodíkových čerpacích stanic. Na základě realizovaného průzkumu ochoty firem byla namodelována poptávka po vodíku pro jednotlivé okresy. Výsledky obou variant byly vizualizovány na mapě ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for determining the demand for low-carbon and renewable hydrogen in transport in the Czech Republic until 2030

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the methodology is to provide a methodical procedure for calculating the demand for low-carbon and renewable hydrogen in transport in the Czech Republic until 2030. The goal is also to select suitable locations with the best possible economic potential for the application of hydrogen vehicles and to identify white areas for building infrastructure of hydrogen refuelling stations. The methodology is intended primarily for the Ministry of Industry and Trade and the Ministry of Transport, under whose purview the field of hydrogen refuelling stations infrastructure falls. Secondarily also to producers and distributors of hydrogen, builders of the public infrastructure of hydrogen refuelling stations. Project outputs can also serve as input data for research projects and analyzes related to the development of public hydrogen infrastructure. The methodology focuses on modeling the demand for low-carbon and renewable hydrogen in transport in the Czech Republic until 2030. The methodology is based on the legislative goals of the European Union, such as the RED Directive and the Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR). It also takes into account the strategic documents of the Czech Republic, especially the National Clean Mobility Action Plan and its update. A survey of companies&apos; willingness to switch to hydrogen in transport was carried out. The estimated amount of hydrogen consumed in transport for the year 2030 was calculated. Furthermore, hydrogen refuelling stations were designed to meet the minimum AFIR requirements. Another important step was to locate the places with the greatest demand for hydrogen in transport. Based on the intensity of traffic on the network of highways and 1st class roads, suitable places for the location of hydrogen refuelling stations were selected. Based on the conducted survey of companies&apos; willingness, the demand for hydrogen was modeled for individual districts. The results of both variants were visualized on the map of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000007" target="_blank" >TN02000007: Národní centrum vodíkové mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TN02000007/2-V7

  • Číslo předpisu

    MPO 22570/24/41800/41000

  • Technické parametry

    Metodický postup stanovení výpočtu poptávky po vodíku jako palivu v dopravě v ČR do roku 2030.

  • Ekonomické parametry

    Zavádění vodíkové mobility přinese postupně nárůst tržeb v segmentu vodíkové mobility. Vodíková mobility přispěje k rozvoji uhlíkově šetrné dopravy a přispěje k plněn závazků ČR v této oblasti. Zároveň bude mít významný dopad na nové rozvíjející se obory průmyslu a požadavky na trh práce.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo průmyslu a obchodu, Na Františku 32, Praha 1

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů