Výpočet dopravního výkonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F23%3A10001654" target="_blank" >RIV/44994575:_____/23:10001654 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výpočet dopravního výkonu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výstupu je výpočet očekávaného dopravního výkonu v daných lokalitách a výhled počtu vozidel různých kategorií s vodíkovým pohonem do roku 2030. Dopravní výkon je důležitý pro stanovení denní kapacity vodíkových čerpacích stanic. Ke stanovení počtu a denní kapacity vodíkových čerpacích stanic přistupovat na základě naplnit cílů Evropské legislativy, nebo provést samotný výpočet dopravního výkonu, na základě predikce počtu vozidel v České republice v roce 2030 a jejich dopravních výkonů.Dopravní výkon ve vybraných lokalitách byl vypočten na základě denní intenzity dopravy. Výpočet byl realizován ve dvou scénářích - referenční a vodíkový. Referenční scénář vychází z počtu vodíkových vozidel registrovaných v České republice v roce 2030 na základě aktuálně předjednané strategické ambice k NAP CM. Vodíkový scénář předpokládá nárůst počtu vodíkových vozidel o 25 % ve srovnání s referenčním scénářem.Největší denní spotřebu vodíku z vybraných lokalit mají na základě výpočtu Strančice, Brno, Plzeň a Praha. I ve vodíkovém scénáři, žádná z vodíkových čerpacích stanic nepřevyšuje denní kapacitu 500 kg H2/den. Naopak nejmenší kapacita, do 100 kg H2/den, vychází v lokalitách Pardubice, Břest a České Budějovice.Zároveň byla vypočtena celková roční spotřeba vodíku v ČR v roce 2030. Ta činí 7 668 tun vodíku ročně. V případě denní kapacity jedné vodíkové čerpací stanice 0,5 tuny vodíku to znamená počet 42 vodíkových čerpacích stanic v České republice v roce 2030. Vypočítaná denní spotřeba vodíku v jednotlivých lokalitách, jako i celková roční spotřeba vodíku v ČR utváří předběžný obraz o potřebě kapacity jednotlivých vodíkových čerpacích stanic.
Název v anglickém jazyce
Calculation of traffic operation
Popis výsledku anglicky
The goal of this result is the calculation of the expected traffic operation in the given locations and the forecast of the number of vehicles of various categories with hydrogen drive until 2030. The traffic properties are important for determining the daily capacity of hydrogen refuelling stations. Approach the determination of the number and daily capacity of hydrogen refuelling stations on the basis of meeting the goals of European legislation, or perform the calculation of traffic operation itself, based on the prediction of the number of vehicles in the Czech Republic in 2030 and their traffic performance. Traffic oíperation in selected locations was calculated based on daily traffic intensity. The calculation was carried out in two scenarios. The reference scenario is based on the number of hydrogen vehicles registered in the Czech Republic in 2030 based on the currently negotiated strategic ambition of the NAPCM. The hydrogen scenario assumes an increase in the number of hydrogen vehicles by 25% compared to the reference scenario. Based on the calculation, Strančice, Brno, Pilsen and Prague have the largest daily consumption of hydrogen from the selected locations. Even in the hydrogen scenario, none of the hydrogen refuelling stations exceed a daily capacity of 500 kg H2/day. On the contrary, the smallest capacity, up to 100 kg H2/day, is produced in the locations of Pardubice, Brest and České Budějovice. At the same time, the total annual consumption of hydrogen in the Czech Republic in 2030 was calculated. It amounts to 7,668 tons of hydrogen per year. In the case of a daily capacity of one hydrogen refuelling station of 0.5 tons of hydrogen, this means the number of 42 hydrogen refuelling stations in the Czech Republic in 2030. The calculated daily consumption of hydrogen in individual locations, as well as the total annual consumption of hydrogen in the Czech Republic, form a preliminary picture of the need for the capacity of individual hydrogen refuelling stations.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000007" target="_blank" >TN02000007: Národní centrum vodíkové mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů