Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika pro provádění a vyhodnocení směrových průzkumů automobilové dopravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F23%3A10001718" target="_blank" >RIV/44994575:_____/23:10001718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika pro provádění a vyhodnocení směrových průzkumů automobilové dopravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika sjednocuje postup zpracování a vyhodnocení směrových průzkumů automobilové dopravy. Metodika se zaměřuje na směrové průzkumy oblastní. V první části metodiky je podrobně popsána příprava průzkumu (rekognoskace lokalit, okrajové podmínky, kategorizace vozidel a organizace průzkumu). Druhá část je věnovaná metodám zpracování průzkumu. Metody zpracování jsou zde rozděleny, a také jsou uvedeny jejich výhody, nevýhody a rizika. V třetí části jsou obdobně popsány aktuálně dostupné způsoby vyhodnocení dat, ať už manuální, automatické či kombinované. Poslední část metodiky je zaměřena na výstupy z těchto průzkumů v podobě intenzit na profilech, matic přepravních vztahů, grafů a tabulek.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for conducting and evaluating directional surveys of automobile traffic

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology unifies the process of processing and evaluating directional surveys of automobile traffic. The methodology focuses on directional regional surveys. In the first part of the methodologythe preparation of the survey is described in detail (reconnaissance of locations, boundary conditions, categorization of vehicles and organization of the survey). The second part is devoted to the survey processing methods. The processing methods are divided here, and their advantages, disadvantages and risks are also listed. In the third part, currently available data evaluation methods are similarly described,whether manual, automatic or combined. The last part of the methodology is focused on the outputs from these surveys in the form of intensities on profiles, matrices of transport relations, graphs and tables.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Karta č. 16

  • Číslo předpisu

    MD-2375/2023-730/83

  • Technické parametry

    Metodika sjednocuje postup zpracování a vyhodnocení směrových průzkumů automobilové dopravy. Metodika se zaměřuje na směrové průzkumy oblastní. Metodika byla konzultována v rámci Ministerstva dopravy s Ing. Martinem Janečkem, martin.janecek@mdcr.cz, 722 177 049.

  • Ekonomické parametry

    Směrové průzkumy slouží jako důležitý zdroj informací o pohybu vozidel zájmovou oblastí a poskytují tak podklady pro další činnosti příslušným odborům dopravy, dopravním analytikům, dopravním inženýrům, dopravním modelářům apod. Na základě správně navrženého a provedeného směrového průzkumu se získají věrohodná data, která co nejpřesněji reprezentují dopravní chování ve městech a obcích. Dodržením postupů a doporučení uvedených v této metodice dojde ke správné realizaci směrových průzkumů, a tím i k ekonomickým úsporám, jak na straně zadavatele, tak i realizátora dopravních průzkumů v terénu. Správně získaná a interpretovaná data tak mohou sloužit řadu let bez nutnosti jejich aktualizace a tím dochází k dalším úsporám veřejných zdrojů.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy ČR, nábř. Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů