Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Should I Measure Vehicle Deformation Depth?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001816" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://online.obd.cz/id_publ/1818" target="_blank" >https://online.obd.cz/id_publ/1818</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0012632300003702" target="_blank" >10.5220/0012632300003702</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Should I Measure Vehicle Deformation Depth?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Determination of deformation energy is an integral part of the accident analysis. Deformation energy could be expressed by parameter EES, which could directly enter the calculation or serve as a control parameter. To determine the EES parameter, it is necessary to know the depth of plastic deformation. There is a lack of standardization in the process of deformation profile determination, because several mathematical models focus on the deformation profile according to established procedures, or the deformation depth is measured along the entire width of the deformation using evenly spaced points. Equal spacing of measurement points can be an unnecessary restriction when documenting traffic accident on accident scene. In the presented article, the differences between equal and non-equal spacing of measurement points and the subsequent influence on the EES calculation are analyzed. Statistical analysis confirmed that equal non-equal distribution of measurement points does not cause significant differences in the determined EES value, so equal spacing is not required. The non-equal spacing could better approximate the deformation profile including subsequent calculation of the EES value, when following certain rules

  • Název v anglickém jazyce

    How Should I Measure Vehicle Deformation Depth?

  • Popis výsledku anglicky

    Determination of deformation energy is an integral part of the accident analysis. Deformation energy could be expressed by parameter EES, which could directly enter the calculation or serve as a control parameter. To determine the EES parameter, it is necessary to know the depth of plastic deformation. There is a lack of standardization in the process of deformation profile determination, because several mathematical models focus on the deformation profile according to established procedures, or the deformation depth is measured along the entire width of the deformation using evenly spaced points. Equal spacing of measurement points can be an unnecessary restriction when documenting traffic accident on accident scene. In the presented article, the differences between equal and non-equal spacing of measurement points and the subsequent influence on the EES calculation are analyzed. Statistical analysis confirmed that equal non-equal distribution of measurement points does not cause significant differences in the determined EES value, so equal spacing is not required. The non-equal spacing could better approximate the deformation profile including subsequent calculation of the EES value, when following certain rules

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VEHITS 2024; Proceedings of the 10th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems

  • ISBN

    978-989-758-703-0

  • ISSN

    2184-495X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    125-133

  • Název nakladatele

    Portugalsko

  • Místo vydání

    Portugalsko

  • Místo konání akce

    Francie

  • Datum konání akce

    2. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku