Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikace klíčových faktorů ovlivňující závažnost střetů se stromy ve vazbě na Strategii BESIP 2021-2023

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001856" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001856 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://online.obd.cz/id_publ/1858" target="_blank" >https://online.obd.cz/id_publ/1858</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Identifikace klíčových faktorů ovlivňující závažnost střetů se stromy ve vazbě na Strategii BESIP 2021-2023

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Střety se stromem se řadí k nejčetnějším typům střetů s pevnou překážkou a v silničním provozu také patří ke střetům nejzávažnějším, patří proto mezi klíčové ukazatele Strategie Besip 2021-2030. Z tohoto důvodu bylo hlavním cílem studie s využitím statistického modelování kvantifikovat vliv faktorů, které nejvýznamněji ovlivňují následky střetů mezi vozidlem a stromem a napomoci tak efektivnímu směrování opatření nejen na dopravní infrastruktuře. Pro účely studie byla využita data z Hloubkové analýzy dopravních nehod Centra dopravního výzkumu, v.v.i.. Datová základna Hloubkové analýzy nehod umožňuje komplexně analyzovat veškeré faktory, ovlivňující vznik, následky i průběh dopravních nehod, a to na celé soustavě člověk – vozidlo – dopravní prostor. Provedená analýza dokládá, že mezi faktory nejvýznamněji ovlivňující následky střetu se stromem se řadí střetová rychlost vozidla, průměr kmene a staří vozidla i denní doba, kdy k nehodě došlo.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of key factors influencing tree-collision severity in the relation to Road Safety Strategy 2021-2023

  • Popis výsledku anglicky

    Vehicle-tree collisions belong among the most frequent types of collisions with a fixed obstacle and also among the most serious collisions in road traffic, which is why they are among the key indicators of the Czech Road Safety Strategy 2021-2030. The study aims to quantify the influence of the factors that most significantly affect the consequences of vehicle-tree collisions with trees, and thus help to effectively direct measures not only on the transport infrastructure. For the purposes of the study, data from the Czech In-Depth Accident Analysis conducted by the Transport Research Centre was used. The In-Depth Analysis of Accidents database allows us to comprehensively analyze all factors influencing the occurrence and consequences of traffic crashes on the entire system of human–vehicle–traffic infrastructure. The analysis shows the factors most significantly influencing the consequences of a vehicle-tree collision are the vehicle collision speed, the tree trunk diameter, vehicle age, and the time of day when the accident occurred.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    85

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    25-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus