Metodika Určení silničních a železničních komunikací ležících v záplavovém území
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45249130%3A_____%2F20%3AN0000007" target="_blank" >RIV/45249130:_____/20:N0000007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cenia.cz/vavai/certifikovane-metodiky/" target="_blank" >https://www.cenia.cz/vavai/certifikovane-metodiky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika Určení silničních a železničních komunikací ležících v záplavovém území
Popis výsledku v původním jazyce
Dopravní infrastruktura představuje klíčový prvek současné společnosti a vlivy vedoucí k přerušení této komunikační sítě proto představují významné riziko, které by vedlo k omezení služeb, přepravy osob a zboží. Jedno z hlavních rizik představují povodně, kdy by zaplavení komunikací mohlo negativně ovlivnit národní hospodářství (průmysl, energetika), osobní dopravu (mobilita za prací), lidské zdraví a majetek (dopad na provoz integrovaného záchranného systému). Cílem metodiky je jednotné stanovení postupu vymezení silničních a železničních komunikací nalézajících se v záplavovém území tak, aby bylo možné analýzy využít opakovaně. Jednotnost zpracování dat umožní vytvářet srovnatelné výstupy mezi lety na jejichž základě bude možno vytvářet časové řady a trendy vývoje souvisejících indikátorů stavu životního prostředí.
Název v anglickém jazyce
Methodology Determination of roads and railways located in the flood zone
Popis výsledku anglicky
Transport infrastructure is a key element of today's society and the effects leading to the disruption of this communication network therefore pose a significant risk, which would lead to a reduction in services, passenger and goods transport. One of the main risks is floods, where flooding of roads could negatively affect the national economy (industry, energy), passenger transport (mobility for work), human health and property (impact on the operation of the integrated rescue system). The aim of the methodology is to uniformly determine the procedure for defining roads and railways located in the flood zones so that the analyzes can be used repeatedly. The uniformity of data processing will make it possible to create comparable outputs between years on the basis of which it will be possible to create time series and trends in the development of related indicators of the state of the environment.
Klasifikace
Druh
N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy
CEP obor
—
OECD FORD obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
MET.04.2019.12.19
Číslo předpisu
MŽP/2020/100/143
Technické parametry
Metodika existuje výhradně v elektronické podobě uvedené na adrese https://www.cenia.cz/vavai/certifikovane-metodiky/. Byla zpracována a certifikována přímo v rámci CENIA, v jejímž rámci je také přímo využívána.
Ekonomické parametry
Navržená metodika je postavena nad daty vytvářenými v rámci veřejné správy, která jsou buď volně dostupná, nebo jsou poskytována v rámci veřejné správy pro nejrůznější účely další interpretace a vyhodnocování. Software ArcGIS použitý pro zpracování dat je běžně využíván jak pro úkoly v rámci agend CENIA, tak je i běžným nástrojem pro zpracování dat v rámci celé veřejné správy. Podmínky pro zajištění zpracování dat tedy zahrnují odpovídající hardwarové a softwarové vybavení. Samotné zpracování dat je časově náročné, ale standardizace postupu pomocí navrhované metodiky zásadním způsobem zrychlí jejich zpracování.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo životního prostředí, Vršovická 1442/65 100 10 Praha 10
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů