Technologie čištění pojížděných ploch kolejnice / vozík na odstranění rzi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F14%3A%230000029" target="_blank" >RIV/45274100:_____/14:#0000029 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technologie čištění pojížděných ploch kolejnice / vozík na odstranění rzi
Popis výsledku v původním jazyce
Tento výsledek typu ?Z? je jedním z výstupů projektu ev. č. TA01031267 ?NOVIBRAIL?. Uvedeným výsledkem je poloprovoz nově vyvinutého vozíku na odstranění rzi, který využívá unikátní princip čištění pojížděných ploch kolejnic (bez broušení a změny jejichtvaru) - soustavu několika vyměnitelných kotoučů s nastavitelnou přítlačnou silou a změnou jejich geometrické polohy ke kolejnici. Takto popsaný výsledek projektu byl již prakticky použit následujícími způsoby: (i) byla provedena funkční zkouška (na základě smluvního vztahu VÚKV s obchodním partnerem), (ii) byla odstraněna rez na koleji Železničního zkušebního okruhu před měřením akustické drsnosti, na referenční koleji pro měření akustických parametrů železničních vozidel a na zkušební koleji pro provádění zkoušek podle ČSN EN 14363. Výsledek projektu podle výše uvedeného popisu představuje zcela nový (unikátní) postup prací (činností) souvisejících se stavem pojížděné plochy kolejnic včetně dodání nutného, nově vyvinutého, zařízení a
Název v anglickém jazyce
Unique principle of rail running surface cleaning / rust removing trolley
Popis výsledku anglicky
This ?Z? type result is one of the outputs of TA01031267 ?NOVIBRAIL? project. The mentioned output is the pilot plant of the newly developed rust removing trolley which uses the unique principle of rail running surface cleaning (without grinding and shape changing) by means of the system of several exchangeable discs with adjustable pressure force and exchangeable geometric position towards the rail. The described project output was used in the following ways: (i) the functional test was carried out (onthe base of the contractual relation of VÚKV with a business partner), (ii) the rust was removed from the track on the Railway testing circle before the acoustic roughness measurement, the rust was removed on the reference track for the measurement of acoustic parameters of railway vehicles and on the test track for the carrying out of the tests according to EN 14363. The mentioned project output represents a new (unique) work (or activity) flow interrelated to the rail running surface
Klasifikace
Druh
Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01031267" target="_blank" >TA01031267: Hlukové emise a vibrace v systému železnice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Vozík PB 1.1
Číselná identifikace
—
Technické parametry
VHC Trade spol. s r.o., IČ 47125667, datum uzavření smlouvy 21.11.2013, Jan Husák, Zelený pruh 99/1560, Praha 4, PSČ 140 02, jhusak@vhctrade.cz
Ekonomické parametry
Ekonomické přínosy tohoto nového postupu čištění jsou dány jednak zkrácením doby nutné přípravy následných zkoušek a jednak vytvořením podmínek pro objektivnější zkoušení železničních vozidel.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
45274100
Název vlastníka
VÚKV a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—