Metodika stanovení zbytkové životnosti nápravy kolejového vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F19%3AN0000020" target="_blank" >RIV/45274100:_____/19:N0000020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika stanovení zbytkové životnosti nápravy kolejového vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika popisující způsob stanovení zbytkové životnosti nápravy kolejového vozidla na základě provozního měření mechanického napětí v kritických místech nápravy, únavových zkoušek nápravy v reálném měřítku a numerických výpočtů se zohledněním reprezentativního spektra provozního namáhání nápravy.
Název v anglickém jazyce
Method of determination of residual life of a rail vehicle axle
Popis výsledku anglicky
Method describes a determination of the residual life of a rail vehicle axles on the basis of operational measurement of mechanical stress at critical points on the axle, real - scale fatigue tests and numerical calculations taking into account the representative operating axle stress spectrum.
Klasifikace
Druh
N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010542" target="_blank" >TH02010542: Eliminace provozních poruch náprav kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
100-296/2019
Číslo předpisu
172/2019-710-VV/1
Technické parametry
Metodika popisuje způsob provozního měření s vyhodnocením naměřených napětí z hlediska provozní pevnosti, provedení únavových zkoušek a výpočet životnosti. Rozsah provozních měření je závislý na typu nápravy, zda se jedná o nápravu běžnou nebo hnací a také na typu kolejového vozidla.
Ekonomické parametry
Jedná se především o snížení nákladů na schválení vozidla podle závazné evropské legislativy TSI LOC & PAS do provozu. Snížení nákladů se projeví u výrobců kolejových vozidel a úspora je v okolo 25 tis. EUR na typ vozidla.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů