Inovativní systém řízení dopravy v intravilánu založených na nových metodách a typech vstupních dat - poloprovoz
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274517%3A_____%2F17%3AN0000001" target="_blank" >RIV/45274517:_____/17:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inovativní systém řízení dopravy v intravilánu založených na nových metodách a typech vstupních dat - poloprovoz
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě vstupních analýz a modelů byl proveden rozbor inovativních přístupů pro řízení dopravy v intravilánu a navržen vhodný řídicí algoritmus pro systém řízení dopravy. Tento algoritmus byl otestován ve vybraném SW prostředí pro ověření funkčnosti pro reálný provoz. Model taktéž byl ověřen na základě reálných dat z vytipované oblasti a byla nalezena vhodná metodika pro aplikaci řídicího systému dopravy v intravilánu. Výstupem byl pilotní projekt (poloprovoz) řízení dopravy v intravilánu včetně popisu a vyhodnocení.
Název v anglickém jazyce
Innovative traffic control system in cities based on new methods and types of input data - pilot operation
Popis výsledku anglicky
On the basis of preliminary analysis and models were analyzed innovative approaches for traffic management in cities designed a suitable control algorithm for traffic control system. This algorithm has been tested in selected software environment to verify the functionality of the real operation. The model was also validated on the basis of real data from the selected area and find an appropriate methodology for application traffic control system in cities. The outcome was the pilot project of the traffic management in cities, including the description and evaluation.
Klasifikace
Druh
Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020155" target="_blank" >TE01020155: Centrum pro rozvoj dopravních systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
MOTION PP UH 2017
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Algoritmus řízení dopravy byl úspěšně otestován a detailní popis i s vyhodnocením je k nahlédnutí na vyžádání. Obecně lze říci, že byl prokázán pozitivní vliv adaptivního řízení dopravy a to zejména na celkové zdržení vozidel v oblasti. Z nedostatků je nutné uvést někdy problematickou situaci ohledně koordinace křižovatek v hlavním směru. Se zaměřením na tuto oblast byl algoritmus dále laděn, je ale vždy nutné najít jistý kompromis nebo jasně definovat prioritu pro řízení, protože není nikdy možné současně minimalizovat zdržení vozidel zároveň na všech větvích.
Ekonomické parametry
Dosažené výsledky mohou z ekonomického hlediska znamenat uspoření cestovních dob v součtu v celé oblasti řádově desítky minut denně a v kombinaci se snížením negativních dopadů (hluk, znečištění ovzduší) se může jednat o úsporu až 300 tis. Kč za jeden den.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
45274517
Název vlastníka
ELTODO, a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—