Implementation of new adaptive control algorithms in the defined urban area
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00328786" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00328786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2018.8399702" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2018.8399702</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2018.8399702" target="_blank" >10.1109/CarpathianCC.2018.8399702</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of new adaptive control algorithms in the defined urban area
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes the results of using new approaches in the implementation of intelligent road traffic control algorithms applied in smaller city areas. As a solution of designed traffic-dependent model was the application of different data from the sensor network, which have and can impact on increasing throughput of fully loaded roads in the city but also makes traffic behavior more accurate in the defined area with wider overhead for controlling. The systems outputs optimize traffic parameters of the defined node as well as interconnected intersections with traffic lights and other subsystems according to the traffic situation in the wider area. The article describes not only methodology but also general recommendations that are the result of experience in testing and deploying of adaptive traffic control algorithm in real conditions.
Název v anglickém jazyce
Implementation of new adaptive control algorithms in the defined urban area
Popis výsledku anglicky
This article describes the results of using new approaches in the implementation of intelligent road traffic control algorithms applied in smaller city areas. As a solution of designed traffic-dependent model was the application of different data from the sensor network, which have and can impact on increasing throughput of fully loaded roads in the city but also makes traffic behavior more accurate in the defined area with wider overhead for controlling. The systems outputs optimize traffic parameters of the defined node as well as interconnected intersections with traffic lights and other subsystems according to the traffic situation in the wider area. The article describes not only methodology but also general recommendations that are the result of experience in testing and deploying of adaptive traffic control algorithm in real conditions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020155" target="_blank" >TE01020155: Centrum pro rozvoj dopravních systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2018 19th International Carpathian Control Conference (ICCC)
ISBN
978-1-5386-4762-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
608-612
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Hotel La ContessaSzilvasvarad Heves
Datum konání akce
28. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—