Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in the traffic situation on city roads after traffic diversion outside the city

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39912592" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39912592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in the traffic situation on city roads after traffic diversion outside the city

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road bypasses are constructed to mitigate traffic congestions in city areas. City roads are released and used by city and target traffic (with origin or destination in the city) primary. Travel time can be shortened for all. Question is how journeys within the city area will employ the infrastructure (city roads) originally used for diverted transit traffic. The aim of the article is to find out and to describe the impacts of traffic diversion in dependence on city size and importance of the city. Individual as well as public transport will be assessed, because bypassing has a different impact on each of them. Rerouting of a part of target journeys can be caused by bypassing in individual transport as well. Public transport service can be reduced with the aim to make connections (buses) transiting here faster. Research will be based on evaluation of a set of specific locations (bypassed cities).

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in the traffic situation on city roads after traffic diversion outside the city

  • Popis výsledku anglicky

    Road bypasses are constructed to mitigate traffic congestions in city areas. City roads are released and used by city and target traffic (with origin or destination in the city) primary. Travel time can be shortened for all. Question is how journeys within the city area will employ the infrastructure (city roads) originally used for diverted transit traffic. The aim of the article is to find out and to describe the impacts of traffic diversion in dependence on city size and importance of the city. Individual as well as public transport will be assessed, because bypassing has a different impact on each of them. Rerouting of a part of target journeys can be caused by bypassing in individual transport as well. Public transport service can be reduced with the aim to make connections (buses) transiting here faster. Research will be based on evaluation of a set of specific locations (bypassed cities).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Fourth International Conference on Traffic and Transport Engineering

  • ISBN

    978-86-916153-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1064-1072

  • Název nakladatele

    Scientific Research Center Ltd.

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Bělehrad

  • Datum konání akce

    27. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000542956800144