Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filigránové panely ztraceného bednění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274924%3A_____%2F14%3A%230000002" target="_blank" >RIV/45274924:_____/14:#0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Filigránové panely ztraceného bednění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem dané technologie je postup pro využití filigránových prefabrikátů jako ztraceného bednění při rekonstrukcích či výstavbě nových mostů. Umožňuje vytvoření celého příčného řezu desky mostovky bez doplňujícího bednění nebo vzpěr. Souběžně byla řešena též problematika horní plochy podélného nosníku, na který se panely osazují, bez vzniku spáry mezi bednícími prvky a podélnými nosníky. Byla řešena otázka prostorové výztuže, která v běžných profilech limituje rozměry filigránů. Technologie byla aplikována na dvou železničních mostech na stavbě Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí.

  • Název v anglickém jazyce

    Filigree panels for permanent formwork

  • Popis výsledku anglicky

    The technology deals with the method for exploitation of filigree panels as permanent formwork during reconstruction or construction of new bridges. The technology allows to create the whole cross-section of bridge decl without any additionat formwork elements or supporting struts. The issues of seamless upper surface of longitudinal beam supporting the panels were investigated. The issues of 3D reinforcement that is usually limiting the dimensions of the filigree panels were investigated as well. The technology was exploited for two railway bridges in Ústí nad Orlicí.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TE01020168-004/2014

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Rychlejší a efektivnější technologie výstavby mostních konstrukcí. Řešení umožňuje zkrátit časy při rekonstrukcích a modernizacích železničních tratí. Je využitelné i pro silniční mosty. Dochází k omezení přeprav materiálu. Vyšší životnost konstrukcí.

  • Ekonomické parametry

    Filigránové panely jsou nosnou součástí desky mostovky, s kterou spolupůsobí při přenášení zatížení, nahrazují bednění a podpěrné montážní konstrukce = úspora. Úspory při dopravě a manipulaci s bedněním včetně dopravy ze stavby do skladu. Výroba filigránových prefabrikátů ve vlastních výrobnách namísto dovážení prvků umožňuje využití vlastních zdrojů a místních kapacit. Zajištění pracovních míst v místních výrobnách. V roce 2014 bylo vyrobeno několik stovek filigránových prvků, výroba probíhala několikměsíců.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    45274924

  • Název vlastníka

    EUROVIA CS, a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem