Systém bezstojkového bednění pro deskové mosty malého rozpětí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00312893" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00312893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0030/uv030918.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0030/uv030918.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systém bezstojkového bednění pro deskové mosty malého rozpětí
Popis výsledku v původním jazyce
Bezstojkové bednění je tvořeno železobetonovými filigránovými panely a ocelovým vzpínadlem. Panely jsou na vnější straně opatřeny bočnicemi. Vyvinutý systém umožňuje zbudovat deskový most s malou konstrukční výškou bez nutností podpírání bednění o terén. To může být výhodné například v následujících případech: nemožnost omezit provoz pod budovanou konstrukcí, velká hloubka překlenované překážky, neúnosnost podloží (např. dno vodního toku se silnou vrstvou naplavenin) nebo problematické majetkoprávní vztahy k pozemku pod budovaným mostem. Systém je využitelný při výstavbě nebo rekonstrukci deskových mostů malého rozpětí. Zvláště vhodný je pro prefamonolitické deskové mosty pozemních komunikací s přímo pojížděnou mostovkou. Dále jej lze využít například při výstavbě nebo rekonstrukci silničních nebo železničních přejezdů vedoucích nad frekventovanými pozemními komunikacemi, kde není možno dlouhodobě omezit provoz.
Název v anglickém jazyce
System of propless formwork for small-span slab bridges
Popis výsledku anglicky
Propless formwork is made from reinforced concrete filigran panels and steel reversed beam. The panels have sidewalls on the external side. The developed system allows to build a bridge with small construction height without the need to support the formwork on terrain. This may be advantageous, for example, in the following cases: the impossibility of limiting the operation under the construction, the great depth of the overlapped obstacle, the unacceptability of the subsoil (eg the bottom of the watercourse with a thick layer of alluvial deposits) or the problematic property-law relations to the land under the bridge. The system is applicable in the construction or reconstruction of small span bridges. It is particularly suitable for composite prefamonolithic slab bridges with unprotected bridge deck. It can also be used for example during the construction or reconstruction of road or rail crossings leading over busy roads where it is not possible to limit traffic in the long term.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
30918
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
ČVUT v Praze, Fakulta stavební
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence