Aktualizace Metodické informace pro diagnostiku rozumových schopností dětí, žáků a studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45768455%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/45768455:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktualizace Metodické informace pro diagnostiku rozumových schopností dětí, žáků a studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Metodická informace pro diagnostiku rozumových schopností dětí, žáků a studentů je metodickým materiálem, jehož první verze vznikla v roce 2015 v Národním ústavu pro vzdělávání (po organizační změně Národním pedagogickém institutu České republiky). Metodika je využívána NPI ČR při metodické podpoře diagnostiky rozumových schopností ve školských poradenských zařízeních a také v revizních procesech, při ověřování správnosti postupů těchto zařízení. Metodika byla vzata na vědomí poradou vedení MŠMT v roce 2015. Na základě zjištění projektu proběhla v současnosti aktualizace textu metodiky, a to doplněním zjištění z projektu TAČR TL02000187 a úpravami na základě změn školské legislativy a zavedení nových diagnostických metod do užívání. (Výsledkem, který je vykazován v rámci RIV, a pro který je uveden i autor, je výlučně aktualizace metodické informace, která byla ve své první verzi publikována jako kolektivní dílo Národního ústavu pro vzdělávání.)
Název v anglickém jazyce
Updated Methodological information for Diagnosing the Intellectual Abilities of Children, Pupils and Students
Popis výsledku anglicky
The Methodological Information for Diagnosing the Intellectual Abilities of Children, Pupils and Students is a methodological material, the first version of which was created in 2015 at the National Institute of Education (National Pedagogical Institute of the Czech Republic after an organizational change ). The methodology is used by the NPI in the methodological support of diagnostics of mental abilities in school counseling facilities and also in revision processes, verifying the correctness of the procedures of these counselling facilities. The methodology has been ackowledged by a meeting of the MEYS management in 2015. Based on the project findings, the text of the methodology was currently updated, supplementing the findings from the TAČR TL02000187 project and modifications based on changes in school legislation and the introduction of new diagnostic methods. (The result reported within the RIV, for which the author is also mentioned, is exclusively an update of the methodological information, which was published in its first version as a collective work of the National Institute for Education.)
Klasifikace
Druh
H<sub>neleg</sub> - Promítnuto do směrnic nebo předpisů závazných v rámci příslušného poskytovatele
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000187" target="_blank" >TL02000187: Standardizace testu Woodcock-Johnson IV pro populaci romských dětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo předpisu
TL02000187-V5
Označení kompet. příslušného orgánu
Národní pedagogický institut České republiky
Územní platnost výsledku
A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)