Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza současného stavu výkonu sociální práce ve školách a školských poradenských zařízeních a současného stavu výkonu sociální práce ve zdravotnictví

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F18%3AN0000030" target="_blank" >RIV/45773009:_____/18:N0000030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://praha.vupsv.cz/Fulltext/vv_006.pdf" target="_blank" >http://praha.vupsv.cz/Fulltext/vv_006.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza současného stavu výkonu sociální práce ve školách a školských poradenských zařízeních a současného stavu výkonu sociální práce ve zdravotnictví

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem projektu VÚPSV-S2-4 Analýza současného stavu výkonu sociální práce ve školách a školských poradenských zařízeních a současného stavu výkonu sociální práce ve zdravotnictví bylo zjištění aktuálního počtu (úvazky) sociálních pracovníků, resp. zdravotně sociálních pracovníků ve vybraných školách (prioritně základních školách), školských poradenských zařízeních a vybraných zdravot¬nických zařízeních. Předmětem výzkumu dále byl i rozsah, v jakém tito pracovníci vykonávají přímou práci s klienty, rovněž rozsah jejich poradenské činnosti a identifikace dalších činností, které vykonávají. Součástí analýzy bylo také zjišťování možností, očekávání a překážek výkonu sociální práce ve školách, školských poraden-ských zařízeních a zdravotnických zařízeních, dále možností inter- a multidisci¬plinární spolupráce, a to včetně pozice sociálního pracovníka v týmu odborných pracovníků zařízení. V průběhu zpracovávání analýz na výše uvedená témata se ukázalo, že kontexty a podoby výkonu sociální práce ve školství a sociální práce ve zdravotnictví jsou natolik odlišné, že prezentace dosažených poznatků v rámci jedné analytické zprávy by byla obtížně čitelná a místy patrně i matoucí. Proto jsme se rozhodly prezentovat výsledky odděleně. Závěrečný výstup je tedy tvořen dvěma zcela samostatnými částmi, přičemž část A je zaměřena na sociální práci ve školství a část B na sociální práci ve zdravotnictví.

  • Název v anglickém jazyce

    The analysis of the current state of social work performance in schools and educational counselling facilities and current state of social work performance in healt care

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the RILSA/VÚPSV-S2-4 Analysis of the current state of the provision of social work in schools and school counselling facilities and the current state of the provision of social work in the healthcare sector project was to determine the current number (employment) of healthcare social workers in selected schools (primarily elementary schools), school counselling facilities and selected healthcare facilities. The subject of the research also included the extent to which these employees work directly with clients, as well as the range of the consulting activities they provide and the identification of other activities provided. The analysis also included the identification of the further potential for, and expectations and obstacles concerning, the performance of social work in schools, school counselling facilities and healthcare facilities, as well as the potential for inter- and multi-disciplinary cooperation, including the establishment of the position of social worker in the professional staff of such facilities. The analysis of the above-mentioned topics revealed that the contexts and forms of the provision of social work in the education and healthcare sectors differed to such an extent that the presentation of the findings in a single analytical report would be both difficult to read and, in some places, even confusing. Therefore, we decided to present the results separately. The final output thus consists of two completely separate parts, with Part A focusing on social work in the education sector and Part B focusing on social work in the healthcare sector.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    161

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    VÚPSV, v. v. i.

  • Verze