Sociální pedagog a škola
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F17%3A43896789" target="_blank" >RIV/60076658:12110/17:43896789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální pedagog a škola
Popis výsledku v původním jazyce
Řada zahraničních i českých výzkumů poukazuje na to, že učitel nemůže být odborníkem na všechno. Proto se zde nabízí možnost využít k tomuto účelu profesi sociálního pedagoga či sociálního pracovníka. Nicméně sociální pracovník je u nás vymezen jako ten, kdo vykonává sociální šetření, zabezpečuje sociální agendy včetně řešení sociálně právních problémů v zařízeních poskytujících služby sociální péče, sociálně právní poradenství, analytickou, metodickou a koncepční činnost v sociální oblasti, odborné činnosti v zařízeních poskytujících služby sociální prevence, depistážní činnost, poskytování krizové pomoci, sociální poradenství a sociální rehabilitace atd. Ve školním prostředí jde však především o práci pedagogickou a tu by mohl daleko lépe vykonávat ve vztahu ke svému vzdělání sociální pedagog, který by byl součástí multidisciplinárního týmu školy či jejího Školního poradenského pracoviště.
Název v anglickém jazyce
Social Pedagogue and School
Popis výsledku anglicky
Many foreing and Czech research points to the fact that the teacher may not be an expert on everything. That is why we offer the possibility to use towards your profesion of social pedagogue or social worker. However, a social worker in our country is defined as one who carries out social investigation, provides social agenda, including addressing social law problems in facilities providing social care, legal counseling, analytical, methodological and conceptual activities in the social sector, professional activities in facilities providing services social prevention, screening activities, provisionof emergency assistance, social counseling and social rehabilitation etc. In the school environment, but goes mainly pedagogical work and there could perform far better in relation to theis social education teacher who would be part of a multidisciplinary team of school or its school counseling department.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola a její křižovatky
ISBN
978-80-905245-7-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
53-59
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
26. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—