Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální pedagog a škola

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F17%3A43896789" target="_blank" >RIV/60076658:12110/17:43896789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální pedagog a škola

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Řada zahraničních i českých výzkumů poukazuje na to, že učitel nemůže být odborníkem na všechno. Proto se zde nabízí možnost využít k tomuto účelu profesi sociálního pedagoga či sociálního pracovníka. Nicméně sociální pracovník je u nás vymezen jako ten, kdo vykonává sociální šetření, zabezpečuje sociální agendy včetně řešení sociálně právních problémů v zařízeních poskytujících služby sociální péče, sociálně právní poradenství, analytickou, metodickou a koncepční činnost v sociální oblasti, odborné činnosti v zařízeních poskytujících služby sociální prevence, depistážní činnost, poskytování krizové pomoci, sociální poradenství a sociální rehabilitace atd. Ve školním prostředí jde však především o práci pedagogickou a tu by mohl daleko lépe vykonávat ve vztahu ke svému vzdělání sociální pedagog, který by byl součástí multidisciplinárního týmu školy či jejího Školního poradenského pracoviště.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Pedagogue and School

  • Popis výsledku anglicky

    Many foreing and Czech research points to the fact that the teacher may not be an expert on everything. That is why we offer the possibility to use towards your profesion of social pedagogue or social worker. However, a social worker in our country is defined as one who carries out social investigation, provides social agenda, including addressing social law problems in facilities providing social care, legal counseling, analytical, methodological and conceptual activities in the social sector, professional activities in facilities providing services social prevention, screening activities, provisionof emergency assistance, social counseling and social rehabilitation etc. In the school environment, but goes mainly pedagogical work and there could perform far better in relation to theis social education teacher who would be part of a multidisciplinary team of school or its school counseling department.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola a její křižovatky

  • ISBN

    978-80-905245-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    53-59

  • Název nakladatele

    Česká pedagogická společnost

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    26. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku