Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístup dětí se specifickými potřebami k předškolní péči

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F23%3AN0000059" target="_blank" >RIV/45773009:_____/23:N0000059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://katalog.vupsv.cz/fulltext/PB_UNICEF_2023_CZ.pdf" target="_blank" >https://katalog.vupsv.cz/fulltext/PB_UNICEF_2023_CZ.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístup dětí se specifickými potřebami k předškolní péči

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Policy Brief představuje dílčí poznatky z výzkumu zaměřeného na přístup dětí se specifickými potřebami ke službám rodinných center a dětských skupin. Stěžejním zjištěním je poměrně častá zkušenost provozovatelů uvedených služeb s docházkou těchto dětí. Bariérou jejich většího zapojení je zejména nedostatek financí pro zajištění odborné péče s ohledem na potřebný počet i kvalifikaci pečujících osob. Situaci by mimo jiné pomohlo legislativní ukotvení pozice asistenta pečující osoby. Daná oblast navíc trpí i deficitem specializovaných odborných služeb (psychologů, logopedů apod.) a jejich nedostatečnou koordinací a síťováním (je třeba spolupracovat mj. s odborníky na cizí kulturu a jazyky).

  • Název v anglickém jazyce

    Access to pre-school care for children with special needs

  • Popis výsledku anglicky

    This policy brief presents selected findings from research that focused on the access of children with specific needs to family centre and children’s groups services. The key finding concerned the relatively frequent experiences of the operators of such services with the attendance of such children. The barrier to the greater involvement of children with specific needs consists mainly of the lack of financing to ensure professional care with respect to the required number and qualifications of care providers. The situation would be eased, inter alia, via the legislative anchoring of the position of assistants to care providers. In addition, the sector also suffers from a lack of specialised professional services (psychologists, speech therapists, etc.) and the insufficient degree of coordination and interaction thereof (it is becoming increasingly necessary to engage with, for example, experts in foreign cultures and languages).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů