Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3D modelling of VVER fuel pellet cracking during power ramp

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F13%3A%230001457" target="_blank" >RIV/46356088:_____/13:#0001457 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3D modelling of VVER fuel pellet cracking during power ramp

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presented at 10. International conference on WWER fuel performance, modelling and experimental support; Sandanski (Bulgaria); 7-14 Sep 2013. Most of the currently used fuel performance codes treat the fuel stack using a simplified ?1.5D? where individualpellets are not distinguished and the fuel stack is taken to be symmetrical. In reality, the individual fuel pellets are subject to thermal strains, densification and swelling, which induce fuel pellet cracking. FEM codes ABAQUS and ANSYS were thereforeused to simulate initiation and propagation of cracks in UO2 fuel pellet during simulated power ramp condition in 2D and 3D geometries.

  • Název v anglickém jazyce

    3D modelling of VVER fuel pellet cracking during power ramp

  • Popis výsledku anglicky

    Presented at 10. International conference on WWER fuel performance, modelling and experimental support; Sandanski (Bulgaria); 7-14 Sep 2013. Most of the currently used fuel performance codes treat the fuel stack using a simplified ?1.5D? where individualpellets are not distinguished and the fuel stack is taken to be symmetrical. In reality, the individual fuel pellets are subject to thermal strains, densification and swelling, which induce fuel pellet cracking. FEM codes ABAQUS and ANSYS were thereforeused to simulate initiation and propagation of cracks in UO2 fuel pellet during simulated power ramp condition in 2D and 3D geometries.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JF - Jaderná energetika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů